معاون استاندار:

دستگاه‌ها مشارکت حداکثری برای “روز قم” داشته باشند

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر اینکه روز قم متعلق به یک دستگاه دولتی یا اداری نیست، گفت: همه دستگاه‌ها باید مشارکت حداکثری در این موضوع داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر اینکه روز قم متعلق به یک دستگاه دولتی یا اداری نیست، گفت: همه دستگاه‌ها باید مشارکت حداکثری در این موضوع داشته باشند.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به فرارسیدن روز قم اظهار داشت: امسال چهارمین سال از نام‌گذاری روز قم است که به مناسبت سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) به قم این حرکت انجام‌شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ظرفیت‌های موجود در استان قم را موردتوجه قرار داد و گفت:  برای توسعه مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند مشارکت دستگاه‌ها در جهت معرفی بیشتر قم به مردم هستیم.

وی ادامه داد: از سال‌های گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی برای معرفی قم به مردم برگزار می‌شود و این روز فرصت محترمی است برای بیان ظرفیت قم و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان قم که می‌توان نهایت استفاده را کرد.

مقیمی با بیان اینکه وجود گران‌قدر حضرت فاطمه معصومه(س) در تاریخ و زندگی مردم قم تحول ایجاد کرده است، ابراز کرد: از این تحول چشمگیر باید استفاده مناسب در زمینه‌هایی مانند میراث فرهنگی، پرداختن به امور زائرین که باعث رونق‌بخشی بسیار زیاد در کسب‌وکارهای مختلف می‌شود، استفاده کرد.

وی عنوان کرد: برای بزرگداشت هرچه بهتر روز قم و استفاده از ظرفیت‌های غنی این روز نیازمند حضور دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم قم را نه‌تنها به هم‌استانی‌ها، بلکه به همه مردم ایران بهتر معرفی کنیم و زمینه‌ساز حضور آن‌ها در شهر کریمه باشیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: ما نیاز داریم در سیر تحولات فرهنگی و اجتماعی محتواهای تأثیرگذار بسیاری تولید کنیم و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم بهانه خوبی است تا بهتر و بیشتر به این مسئله بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه روز قم متعلق به یک دستگاه دولتی یا اداری نیست، یادآور شد: همه دستگاه‌ها باید مشارکت حداکثری در این موضوع داشته باشند، در سال‌های مختلف فراز و نشیب‌هایی در همکاری دستگاه‌ها وجود داشت ولی به لطف برکت خون شهدا و با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدا هستیم، روز قم امسال هم بوی شهدایی گرفته است.

مقیمی اضافه کرد: مجموعه استانداری قم هم مانند سال‌های گذشته برنامه‌ریزی خوبی را در این فرصت ۱۷ روزه از ورود حضرت معصومه(س) به قم تا وفات شهادت‌گونه ایشان انجام داده و در سطح استان و شهر اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ستاد تسهیلات زائرین، به‌صورت اتوماتیک در هر مناسبت مختلف برای تمامی دستگاه‌ها شرح وظیفه و مأموریت تعریف می‌شود تا مناسب‌های مختلف باشکوه خاص خود برگزار شود و در کنار حضور دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌های مردمی هم برای بهتر برگزار کردن مراسم استفاده کنیم.