افزایش 6/2 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان قم

سرپرست شرکت گاز استان قم میزان مصرف گاز شش ماهه نخست سال جاری استان قم در بخش خانگی و عمومی را 288 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در مجموع میزان گاز مصرفی شش ماه اول سال 1401 برای تمامی بخش‌های استان قم نسبت به شش ماه اول سال 1400 به میزان 2.6 درصد افزایش داشته است.

سرپرست شرکت گاز استان قم میزان مصرف گاز شش ماهه نخست سال جاری استان قم در بخش خانگی و عمومی را 288 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در مجموع میزان گاز مصرفی شش ماه اول سال 1401 برای تمامی بخش‌های استان قم نسبت به شش ماه اول سال 1400 به میزان 2.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز قم، مرتضی خوش‌لهجه سرپرست شرکت گاز استان قم در گفتگو با خبرنگاران، میزان مصرف گاز شش ماهه نخست سال جاری استان قم در بخش خانگی و عمومی را 288 میلیون مترمکعب عنوان کرد در ادامه افزود: این مقدار نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته با افزایش 14 درصدی همراه بوده است.

وی یکی از علل افزایش مصرف گاز در حوزه خانگی و عمومی را جذب بیش از 10 هزار مشترک جدید در استان قم طی یک سال اخیر عنوان کرد.

سرپرست شرکت گاز استان قم در خصوص آمار گاز مصرفی در بخش صنایع استان قم تصریح کرد: میزان مصرف گاز صنایع استان قم در شش ماه نخست سال جاری 323 میلیون مترمکعب بوده که این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش، 1/1 درصد افزایش داشته است.

خوش‌لهجه از گاز طبیعی به عنوان انرژی اصلی تامین کننده سوخت صنایع نام برد و در این باره خاطرنشان کرد: گاز طبیعی نقش مهمی در افزایش تولیدات صنعتی داشته و افزون براین در کاهش آلودگی محیط زیست نقش به سزایی دارد.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان این که میزان گاز مصرفی نیروگاه حرارتی استان قم در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، 2 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: نیروگاه حرارتی استان قم در شش ماه اول امسال، 512 میلیون مترمکعب مصرف داشته است.

سرپرست شرکت گاز استان قم اضافه کرد: در مجموع میزان گاز مصرفی شش ماه اول سال 1401 برای تمامی بخش‌های استان قم نسبت به شش ماه اول سال 1400، 2.6 درصد افزایش داشته است.

خوش‌لهجه همچنین از تحویل 156 میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی به مراکز عرضه‌کننده این سوخت در شهریور ماه سال 1401 خبر داد و در این باره اظهار کرد: میزان تقاضای گاز سی‌‌ان‌جی در استان قم نسبت به شهریور ماه سال 1400 با افزایش 9 درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما، آموزش‌های پیرامون صرفه‌جویی در مصرف گاز را ضروری عنوان کرد و سپس افزود: با توجه به محدودیت انرژی‌ها، امید داریم تا با ارائه آموزش‌های صحیح پیرامون راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف گاز به شهروندان، گام موثری را در جهت صرفه‌جویی این سوخت طبیعی به کار گیریم.

سرپرست شرکت گاز استان قم اصلاح زیرساختی نظیر استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند در موتورخانه‌ها، اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها، عایق‌بندی لوله‌های تاسیساتی، استفاده از شیرهای ترموستاتیک بر روی رادیاتور، دوجداره کردن پنجره‌ها و … را از جمله اقدامات لازم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز عنوان کرد.

خوش‌لهجه در پایان تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی مردم علاوه بر ایجاد اثرات مثبت محیط‌ زیستی و حفظ سرمایه‌ ملی برای آیندگان، به پایداری شبکه گاز در فصول سرد سال نیز کمک خواهد کرد.