مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی:

شهرک صنعتی شکوهیه قم ۲۰۰ هکتار توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در شهرک‌صنعتی شکوهیه قم، یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین واگذار شده و ۲۰۰ هکتار هم طرح توسعه در آن اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در شهرک‌صنعتی شکوهیه قم، یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین واگذار شده و ۲۰۰ هکتار هم طرح توسعه در آن اجرا خواهد شد.

روح الله ابراهیمی در گفتگو با ایرنا، بیان کرد: عمده درخواست سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی در قم مربوط به شهرک صنعتی شکوهیه‌ است، چرا که این شهرک به دلایل مختلف همچون موقعیت جغرافیایی و داشتن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی جز شهرک‌های صنعتی برتر کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: به‌منظور استفاده هرچه بهتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های تولیدی استان، تا حد امکان فرآیند اعطای زمین در شهرک‌های صنعتی قم به متقاضیان را تسهیل کردیم و در مناطقی که با کمبود زمین نسبت به تقاضای موجود مواجه هستیم اولویت تخصیص زمین را برای طرح‌های پیشرفته، غیر آلاینده، کم‌آب‌بر و مناسب با اقلیم قم، تعیین کردیم.

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی از سوی بهره‌برداران طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم، ادامه داد: در استقرار واحدهای صنعتی جدید به دنبال جلوگیری از فعالیت طرح‌هایی هستیم که هم مخاطرات طبیعی و زیست محیطی زیادی دارند و هم در موضوع ایمنی با تهدیدهای متعدد مواجه هستند.

ابراهیمی همچنین با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای تقویت شاخص‌های ایمنی در شهرک صنعتی شکوهیه‌ قم، گفت: در حال حاضر ۲ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شکوهیه قم فعال است که به‌منظور افزایش سطح ایمنی تا پایان سال‌جاری یک ایستگاه آتش‌نشانی دیگر هم در این شهرک احداث می‌شود.

شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم – تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای ۲۴ هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند.