برگزاری نشست صمیمانه مدیران تشکل‌های سینمایی قم با رئیس سازمان سینمایی

نشست صمیمانه مدیران تشکل‌های سینمایی و جمعی از فیلمسازان استان قم با مسئولان سازمان سینمایی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

نشست صمیمانه مدیران تشکل‌های سینمایی و جمعی از فیلمسازان استان قم با مسئولان سازمان سینمایی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش شهر بیست، نشست مدیران تشکل‌های سینمایی و جمعی از فیلمسازان استان قم با محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه سینماشهر و امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینمای ونوس قم برگزار شد.

سید محمد حسین هاشمی رئیس خانه سینمای مستند قم در این جلسه با اشاره به در پیش بودن همایش بزرگداشت یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم، گفت: در همین تاریخ به صورت همزمان جشنواره بین المللی فیلم ادیان نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: درخواست داریم مسئولیت برگزاری این جشنواره با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و خانه مستند استان قم باشد چراکه دفتر تاریخ شفاهی حوزه علمیه و مرکز اسناد انقلاب اسلامی دو حامی و بازوی محتوایی این مجموعه هستند.

رئیس خانه سینمای مستند قم در پایان مطرح کرد: در همین راستا به منظور پخش و انعکاس اخبار جشنواره با شبکه مستند تفاهم کرده‌ایم.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در پاسخ عنوان کرد: برای صدور مجوز برگزاری جشنواره و حمایت‌های مالی و معنوی از برگزاری آن آمادگی لازم در مجموعه سازمان سینمایی کشور وجود دارد.

در ادامه نیز زهرا میری فیلم ساز قمی با بیان اینکه برای فعالین حوزه داستانی نیازمند یک محیط مشخص هستیم، خاطرنشان کرد: در استان قم نیازمند آن هستیم که یک خانه داستانی و انیمیشنی با بودجه مشخص به صورت دائمی دایر باشد.

همچنین سید محسن موسوی نژاد رئیس انجمن پویانمایی استان قم نیز با اشاره به اینکه درخواست داریم انجمن پویانمایی استان قم به تهران متصل شده و از بودجه بهره‌مند شود، تصریح کرد: در استان قم یک انیمیشن درحال تولید است که ۶۰ درصد بودجه آن تامین و ۴۰ درصد آن باقیمانده است.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت برای تبدیل شدن استان قم به مرکز پویانمایی دینی و مذهبی کل کشور هستیم، یادآور شد: انجمن پویانمایی نیازمند ساختمان مجزا و مجهز برای انیمیشن است که تیم‌های مختلف در استان بتوانند مستقر و از امکانات تولید بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن پویانمایی استان قم در پایان تاکید کرد: طرح برگزاری جشنواره پویانمایی کریمه را نیز در پیش داریم که نیازمند حمایت مادی و معنوی برای اجرای آن هستیم.

محمد خزاعی در پاسخ به وی نیز ابراز کرد: حمایت‌های لازم در سازمان سینمایی کشور برای تکمیل انیمیشن درحال تولید در قم انجام می‌شود.

رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان قم، محمود الیاسی مدیر آموزشگاه سیمای مهان، هادی کریم‌خانی رئیس انجمن سینماداران استان قم، سید روح‌الله حسینی، سید مهدی میرغیاثی و داود جلیلی از فیلمسازان استان از دیگر چهره‌هایی بودند که در گفت‌وگوی صمیمانه با محمد خزاعی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.