آیت الله فاضل لنکرانی:

تجزیه ایران محور اصلی دشمن در فتنه‌ اخیر است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه تجزیه ایران محور اصلی دشمن در فتنه‌ اخیر است، گفت: وظیفه ما طلبه‌ها این است که ابعاد توطئه دشمن را روشن کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه تجزیه ایران محور اصلی دشمن در فتنه‌ اخیر است، گفت: وظیفه ما طلبه‌ها این است که ابعاد توطئه دشمن را روشن کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان درس خارج اصول، با ابزار انزجار از جنایت تروریستی در امامزاده شاهچراغ(ع) گفت: در پایان هفته گذشته حادثه بسیار ناگواری در حرم امامزاده احمد بن موسی(سلام الله علیه) به وقوع پیوست و با آن یکی دیگر از صفحات جنایت دشمن در این کشور ورق خورد.

وی با بیان اینکه در مورد این حمله بحث‌های مخلتفی مطرح است، ابراز داشت: اولاً اینها در صدد هتک حرمت حرم‌های شریف و مورد احترام شیعیان هستند. این خوی پلید داعش و داعشی‌ مسلکان است که می‌دانند این حرم‌ها محور اعتقادات شیعه و حتی همه مسلمان‌های واقعی است. در میان اهل سنت جمعیت فراوانی هستند که به قصد زیارت در این حرم‌ها رفت و آمد می‌کنند، لذا تلاش می‌کنند که این محور مهم را مورد اهانت قرار بدهند.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار کرد: در طول تاریخ هم دشمنان حق و حقیقیت به هنگام مقابله با شیعه یا اسلام واقعی اعتاب مقدسه را مورد هتک قرار داده‌اند، متوکل‌ها در طول تاریخ فراوان بوده‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: در کنار این هتک حرمت، انسان‌های معصوم و بی‌گناهی به قتل رسیدند که باز از خصوصیات این جنایت آن بود که کودک در بغل مادر به قتل رسید. البته کودک‌کشی از خصوصیات رژیم منحوس اسرائیل است و خوب می‌دانید که داعش هم مولود آمریکا و اسرائیل است. اصلاً داعش و کتاب‌های داعش در سازمان‌های امنیت آمریکا و اسرائیل نوشته شده و این‌گونه جنایات جزء برنامه‌های آنها بوده و هست. بنا بر این روشن است که خون این شهدای بی گناه به گردن آمریکا و اسرائیل و از جمله عربستان است، ومسئولیت مستقیم متوجه اینها است

وی با بیان اینکه این حادثه بسیار ناگوار بود، به طوری که هر کسی خبر آن را شنید آنچنان بر خود لرزید و متأسف شد که قابل توصیف نیست، افزود: من این روزها زیرنویس تلویزیون را به نقل از بعضی اهل سنت می‌دیدم که نوشته بود با اینکه من سنی هستم اما آن شب تا صبح نخوابیدم! همینطور هم باید باشد، واقعاً باید انسان خون گریه کند از این هتک حرمت و قتل‌های عجیب و غریبی که واقع می‌شود.

آیت الله فاضل لنکرانی  بیان کرد: بحث دیگر آن است که هدف اینها چیست؟ هدفشان این است که بگویند نظام جمهوری اسلامی که این همه شعار می‌دهد ما در کشور خود امنیت برقرار کرده‌ایم دروغ می‌گوید. ما به راحتی این ترورها و جنایات را در آنجا انجام می‌دهیم. می‌خواهند بگویند امنیت نیست و حتی بالاتر از آن سلب امنیت از مردم کنند!

رئیس مرکز  فقهی ائمه اطهار ابراز داشت: اما غافلند از اینکه واقعاً امروز این نظام برای مردم یک امنیت کم‌نظیر ایجاد کرده است. امروز به لطف خداوند دشمن‌هایی که تا بُن دندان مسلح‌اند، حتی اگر مجتمع هم بشوند، قدرت تجاوز به این کشور را ندارند، اگر داشتند حتماً انجام می‌دادند ولی می‌خواهند با این حرکات مذبوحانه در ظاهر ایجاد رعب و وحشت برای مردم کنند.

وی  خاطر نشان کرد: این جنایات اولاً توطئه‌های پشت پرده دشمن را برای مردم و جوان‌های عزیز ما که بیان خواسته‌های خود را در تجمعات می‌بینند بیشتر روشن می‌کند تا صف خود را از آنها که هتک حرمت به مقدسات کرده و احکام الهی مثل حجاب را نفی می‌کنند جدا سازند.

آیت الله فاضل لنکرانی  بیان کرد: امروز به بهانه«نفی حجاب» مقابل آشکار با نظام اسلامی می‌کنند، کدام مسلمان عاقل و متدینی می‌تواند این را تأیید کند؟ ولی آنها که از گرفتاری‌های اقتصادی رنج می‌برند، تعبیر به رنج هم کم است، واقعاً کمرشان زیر بار مشکلات اقتصادی خم شده و اعتراضاتی دارند، باید توجه داشته باشند که دشمن در کمین نشسته و دنبال این است که با سوءاستفاده از گلایه‌های آنان در میان مردم نزاع ایجاد کرده و بین مردم و حکومت تقابل ایجاد کند.

وی  با بیان اینکه در این فتنه‌ اخیر که بسیار فتنه‌ بزرگی است مسئله تجزیه ایران محور اصلی دشمن است، تصریح کرد: وظیفه ما طلبه‌ها این است که این موضوع را با مردم در میان بگذاریم و ابعاد توطئه دشمن را روشن کنیم.

رئیس مرکز  فقهی ائمه اطهار بیان کرد: یکی از محورهای جهاد تبیین در زمان ما باید همین باشد. من خودم شنیدم از یکی از رسانه‌های خارجی که یک کُردی می‌گفت باید در کردستان مجلس مستقلی داشته باشیم. اینها هم دنبال تجزیه ایران هستند و هم دین ما را نشانه گرفته‌اند، چون اگر بخواهند ایران را چپاول کنند باید در درجه اول دین را از ما بگیرند و بعد هم دنبال تجزیه ایران باشند.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار کرد: به هر حال این ملت فداکار که تاکنون آگاهانه در میدان بوده و هست، ولو گلایه‌های فراوانی دارند و باید انشاء الله پاسخ درستی به آنها داده شود.اما همچنان پای دین و کشور و انقلابشان ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد این کشور تجزیه شده و بخشی از آن در اختیار آمریکا و بخشی دیگر در اختیار اروپا قرار گیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما این حادثه تاسفبار را شدیداً محکوم می‌کنیم و خودمان را در این مصیبت با خانواده‌های این شهدای عزیز شریک می‌دانیم. امروز نه فقط آنها بلکه جهان تشیع در غم این مصیبت عزادار است، همه شیعه صاحب عزاست، امیدواریم خون‌های پاک این بی‌گناهان دشمن را برای همیشه از بین برده و دست دشمن را از این کشور و انقلاب و دین کوتاه کند.

آیت الله فاضل لنکرانی  در پایان سخنانش بیان کرد: باید با تضرع برای تعجیل در فرج امام زمان(ع) به درگاه خدای تبارک و تعالی استغاثه کنیم تا آن منتقم واقعی هرچه زودتر ظهور کند، ویا دعا بفرمایند شر این دشمنان به خودشان برگردد.