خیزش سراسری برای امنیت و سعادت

سردبیر: راهپیمایی های 13 آبان امسال یکی از جلوه های ماندگار سال 1401 تا به امروز ارزیابی می شود. در روز جمعه و تعطیلی مدارس و بدون هیچ اجباری، اجتماعات 13 آبان که بطور معمول و در طول سال های گذشته نوعی گردهمآیی های رسمی دانش آموزان مدارس در میادین شهرها به شمار می رفت به یک حضور گرم و گسترده و کم سابقه مردمی تبدیل شد.

سردبیر: راهپیمایی های 13 آبان امسال یکی از جلوه های ماندگار سال 1401 تا به امروز ارزیابی می شود. در روز جمعه و تعطیلی مدارس و بدون هیچ اجباری، اجتماعات 13 آبان که بطور معمول و در طول سال های گذشته نوعی گردهمآیی های رسمی دانش آموزان مدارس در میادین شهرها به شمار می رفت به یک حضور گرم و گسترده و کم سابقه مردمی تبدیل شد.

تمامی مراکز استان ها و شهر قم نیز در روز جمعه شاهد یک خیزش سراسری برای دفاع از امنیت و ابراز تنفر از خشونت و ناامنی بود. به نظر می رسد حجم حضور مردم در خیابان ها به مناسبت 13 آبان فراتر از انتظار مسئولین و رسانه ها و ضدانقلاب بوده است و شاید بسیاری گمان می کردند مراسم 13 آبان امسال و در روز تعطیل و با توجه به ناامنی های اخیر یکی از معمولی ترین رویدادها خواهد شد اما در اتفاقی بی سابقه حتی شبکه های بین المللی منطقه نیز تصاویر خیزش مردم و دانش آموزان را بطور مستقیم پوشش داده و یا آن را بازتاب دادند.

این مسئله یادآور بنیان منحصر به فرد جمهوری اسلامی یعنی مردمسالاری دینی است که در سخت ترین شرایط به کمک حفظ امنیت و تداوم ارزش های انقلاب اسلامی شده است. از این رو بایسته است که مقامات کشور و مسئولان بخش های مختلف خصوصا دولت در خدمت شایسته اهتمام مضاعفی داشته و زمینه های بهبود معیشت اقشار گوناگون را فراهم کنند.

براستی یکی از بهترین اقدامات برای خنثی سازی اقدامات دشمن و اغتشاشگران خدمت فراگیر و تسهیل و بهبود زندگی مردم است. خیزش سراسری مردم در 13 آبان 1401 یک سرمایه کم نظیر اجتماعی برای دولت و نظام اسلامی است تا با اتکاء بر آن جهش در ارتقای توانمندی اقتصادی و معیشتی ملت را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهند.
وفاداری و دغدغه مندی و اهتمام و غیرت انقلابی مردم نباید موجب خیال راحت برای مدیران خصوصا مقامات استانی قم شود و کار را تمام شده بدانند بلکه باید از امروز شنبه به فکر اصلاح و راهکارهای تازه و اقدام و عمل جهادی برای گشایش در تمام زمینه ها باشند.

واقعیت آن است که شرایط پرنوسان اقتصادی کشور هنوز نیازمند ثبات و آرامش است و طبعا دشمن هم نخواهد گذاشت تا مردم روی آسایش ببینند و از این رو هوشمندی، تدبیر و درایت و بکارگیری بهترین متخصصان و طرح های اقتصادی دائم باید مورد توجه باشد.

استان و شهر قم به عنوان یک مرکز انقلابی در ایران اسلامی در این صحنه دارای نقش اساسی و مسئولیت های مهمی است. بنا بر آنچه از رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده می شود خدمت شایسته به مردم قم یک ضرورت انقلابی است و موجب مأیوس شدن دشمنان خواهد شد.

تخریب چهره قم یک واقعیت جاری در طول سالهای اخیر در رسانه های مخالف بوده است و گویا رشد و پویایی قم موجب برهم خوردن امیدهای بدخواهان برای ناکارآمد نشان دادن آموزه های دینی در اداره اجتماع می گردد.

تبدیل قم به یک استان کارآمد اقتصادی و اجتماعی و دارای حداقل کاستی ها و آسیب ها یک رسالت بزرگ در شرایط فعلی است و در مقایسه با سایر استان های کشور، استان قم از بیشترین سرمایه اجتماعی و حضور مردمی و حمایت اقشار گوناگون از سیاست های دولت ها برخوردار بوده است. از این رو انتظار می رود خدمت رسانی و رسیدگی به مطالبات قمی ها خصوصا جوانان نجیب آن فراتر از قبل باشد و شاهد تغییرات دلگرم کننده در تمامی زمینه ها باشیم.
بررسی ها نشان می دهد تشویق به اعتراض در قالب جاذبه های جنسی یکی از شگردهای بدخواهان ایران برای آشوب بوده است اما اگر رونق اقتصادی و معیشتی بطور حقیقی در دستور کار قرار گیرد و امید به آینده در میان جوانان زنده شود فضای متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

به درستی مردم حاضر نیستند امنیت و آسایش خود را با مشتی شعار پوچ و تحرکات مسموم عوض کنند اما لازم است که از این فهم و ادارک و نجابت اقشار گوناگون ملت به درستی قدردانی شود. در ایام رحلت کریمه اهل بیت(ع) و با توسل به ساحت خاندان رسالت و بهره گیری از عقلانیت آموزه های دینی آرزومند روزهای پر از ایمان و سعادت در زندگی مردم قم و کشور هستیم.