در دومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قم مطرح شد؛

استان قم از پیشگامان طرح نهضت ملی مسکن در کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بر ضرورت هماهنگی، تعامل و هم افزایی دستگاه های تابعه و عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بر ضرورت هماهنگی، تعامل و هم افزایی دستگاه های تابعه و عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان تاکید کرد.

چهارشنبه یازدهم آبان ماه، محمد صادقی در دومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان که به میزبانی اداره کل هواشناسی برگزار شد، اظهار کرد: استان قم در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه متقاضیان، امور مربوط به پالایش را به اتمام رسانده است و غالب متقاضیان تعیین تکلیف شده اند.

وی تصریح کرد: استان قم در دو حوزه ساخت و تعیین تکلیف متقاضیان جزء استان های پیشگام در سطح کشور قلمداد می شود که این امر نشان از تعامل، هماهنگی، تلاش و کار جهادی تمامی دستگاه ها و افراد مرتبط با این طرح دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به لزوم هماهنگی و تعامل میان دستگاه های مرتبط با طرح نهضت ملی در سطح استان توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن یک پروژه ملی عظیم است که برای دستیابی به این برنامه و هدف، نیازمند تعامل و همکاری و ارتباط تنگاتنگ ادارات زیر مجموعه وزارت و مرتبط با طرح از جمله دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز با این طرح هستیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خوشبختانه این ارتباط و تعامل در طرح نهضت ملی مسکن مابین دستگاه های استان، قابل قبول است که البته سعی و تلاش جهادگونه بیشتری را طلب می کند.

در ادامه جلسه حیدری مدیرکل هواشناسی استان گزارشی از وضعیت آب و هوای استان ارائه کرد و گفت: در استان قم ۱۱۱ ایستگاه هواشناسی وجود دارد که تقریبا در تمام پهنه استان پراکندگی دارد هر چند در شرق استان از این نظر با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی به سامانه و شبکه هشدار سیل اشاره کرد و افزود: این سامانه پیشرو و مدرن که از طریق اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تأمین شد در بسیاری از مواقع و در سطح ملی با پژوهشگاه ملی هواشناسی همکاری  می کند.

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: سامانه توسعه هواشناسی کشاورزی (تهک) از طریق اعلام زمانبندی، میزان و سایر جزییات بارش ها و آلودگی ها به کشاورزی استان کمک خواهد کرد و می تواند مبنا و مرجع قابل قبولی برای الگوی کشت و کشاورزی استان باشد.

حیدری در خاتمه جلسه در خصوص آخرین پیش بینی وضعیت هوای قم توضیح داد: استان قم در پهنه بندی خشکسالی کشور در وضعیت متوسط و زیاد قرار دارد که مقایسه داده های روزهای سپری شده از فصل پاییز سال جاری با مدت مشابه سال گذشته و به تبع آن اندازه گیری سطح بارش ها و نزولات آسمانی شاهد این مدعاست.

گفتنی است شورای هماهنگی راه و شهرسازی قم متشکل از مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان رییس شورا و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، هواشناسی، بنیاد مسکن، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بانک مسکن، راه آهن و پلیس راه به عنوان عضو است.