مدیرکل آموزش و پرورش استان:

یادواره 6090 شهید استان قم در مدارس برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: در راستای کنگره ملی شهدای استان، یادواره‌ 6090 شهید قم ویژه دانش‌آموزان به صورت همزمان در تمام مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: در راستای کنگره ملی شهدای استان، یادواره‌ 6090 شهید قم ویژه دانش‌آموزان به صورت همزمان در تمام مدارس استان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، علی‌رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی این اداره‌کل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف و محوریت‌های فعالیت نظام آموزش و پرورش کشور است که در شرایط موجود جامعه باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید با شهدا انس بیشتری گیرند و ما وظیفه داریم شهدای والامقام دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعان امنیت را بیشتر به دانش‌آموزان معرفی کنیم چراکه شهدا مناسب‌ترین الگو برای جامعه ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در سخنانشان می‌فرمایند که فرهنگ شهادت و دفاع مقدس را به درستی تبیین کنید؛ زیرا دشمن به‌دنبال این است که تاریخ دفاع مقدس را تحریف کند و این موضوع آسیب بزرگی به جامعه خواهد زد و در این شرایط جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه ما است.

رحیمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی تا به امروز برنامه‌های مختلفی با موضوع ایثار و شهادت در مدارس ما انجام شده است؛ مسابقه خوش‌نویسی وصیت‌نامه شهدا، دل‌نوشته دانش‌آموزان برای شهدا و حضور پیکر شهدای گمنام در مدارس بخشی از اقدامات انجام شده آموزش و پرورش استان قم است.

وی در ادامه عنوان کرد: با همکاری انجام شده با کنگره ملی شهدا و مدیران مدارس استان؛ مقرر شده یادواره‌‌ای به طور همزمان روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه در تمامی مدارس استان قم برگزار شود تا دانش‌آموزان با این شهدا آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان عنوان کرد: این اجازه را به مدیران مدارس داده‌ایم که هر مدرسه‌ای فضای برگزاری را ندارد می‌تواند از ظرفیت مساجد محل استفاده کند و از نظر ما این موضوع منعی ندارد.

قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.