باز تعریف حماسه 13 آبان و مردم آگاه ایران

سیزدهم آبان امسال بر خلاف تصورات پوچ و باطل عده ای با شکوه و ابهت مثال زدنی برگزار شد و مردم نشان دادند با وجود همه مشکلات و ناملایمات اقتصادی و غیر اقتصادی همچنان پای نظام، مملکت، آرمان های انقلاب ایستاده اند و از همه مهم تر اینکه فرمان رهبری را همچنان فصل الخطاب می دانند و با اشارتی، ضرورت حضور را درک کردند.

سیزدهم آبان امسال بر خلاف تصورات پوچ و باطل عده ای با شکوه و ابهت مثال زدنی برگزار شد و مردم نشان دادند با وجود همه مشکلات و ناملایمات اقتصادی و غیر اقتصادی همچنان پای نظام، مملکت، آرمان های انقلاب ایستاده اند و از همه مهم تر اینکه فرمان رهبری را همچنان فصل الخطاب می دانند و با اشارتی، ضرورت حضور را درک کردند.

هر چند تاویل و تفسیر کامل این حضور میلیونی در این مقال نمی گنجد ولی پیام جهانی و اینترنشنال این حضور، به گوش همه بدخواهان و دشمنان نظام رسید و به فراست دریافتند ایران کشور انقلاب های مخملی و نارنجی نیست و سوریه شدن ایران محال است. در حقیقت مردم ایران  با شرکت در این راهپیمایی، یکصدا و یک پارچه فریاد زدند و نشان دادند به آینده کشور امیدوارند و اگر ناملایمات و گره هایی در مملکت وجود دارد، با دخالت بیگانگان، غربزدگان، تجزیه طلبان و … حل نخواهد شد و اسماعیلیون ها و علینژادها و شاهزاده پهلوی ها در حال بادگره زدن هستند!

اما این حضور پیام هایی نیز برای برخی خواص و مسئولان نظام داشت که قدر این مردم نجیب و دلسوز را بیشتر بدانند که در تمام برهه های حساس پای در رکاب بوده و نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند. خواص و مسئولانی که در طول هفته های بحرانی اخیر، نه تنها موضعی نگرفتند بلکه مهر سکوت بر لب زدند و حتی تعدادی از آنها نیز نیم نگاهی به کیلومتر 30 آزاد راه تهران – قم داشتند! جلسات و سخنرانی های پی در پی و مکرر مقام معظم رهبری در طول روزهای اخیر با اقشار مختلف و روشنگری در خصوص حوادث اخیر و تذکر در باب ضرورت اجرای جهاد تبیین، حجت گفتار فوق و ماحصل کم کاری و بی تفاوتی خواص و مدیران تاریخ مصرف گذشته بود.

بدون تردید و تعارف باید اذعان داشت ریشه برخی از اعتراضات و انتقادات مردم، بی تفاوتی تعدادی از مسئولان بی کفایت در جهاد تببین و حتی انجام وظایف محوله است که عامدانه یا غیر عامدانه، آگاهانه یا نا آگاهانه با تصمیمات غیر کارشناسانه و غیر منطقی آب در آسیاب دشمن می ریزند و زمینه نارضایتی مردم را فراهم می کنند تا جایی که امروز دل نگرانی از افزایش قیمت خودرو و مسکن جای خود را به نگرانی از کمبود دیفن هیدرامین و استامینوفن در داروخانه ها داده است! درحالی که قیمت خودرو در کشور به قیمت هواپیمای سبک نزدیک شده است، رئیس انجمن قطعه سازان کشور از ضرورت افزایش 25 برابری خودرو سخن می راند! رتبه بندی فرهنگیان، تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای کامل اصل 44، حتی اتصال به سامانه صدور مجوزهای کسب و کار و … با هزاران ان قلت و اما و اگر در حال پیگیری هستند و نارضایتی های گسترده ای را ایجاد کرده است.

امروز اگر ملت یکصدا و بحق خواهان پایان مماشات با اغتشاشگران و برخورد جدی با اراذل و اوباش هستند، همزمان سند پایان مماشات و برخورد با مسئولان بی کفایت هم امضاء شود و کوپن رافت اسلامی را برای دانش آموز دختر دواره سیزده ساله ای خرج کنیم که هنوز اندام های جنسی اش شکل نگرفته و فرق بین جهاد نکاح و جهاد سازندگی را نمی داند ولی این روزها روسری اش را از سر برداشته بود و شعار «زن، زندگی و آزادی» سر می داد!

بی هیچ تردید چاره اساسی مشکلات امروز کشور تنها و تنها مدیریت صحیح منابع خدادادی و ظرفیت نیروی انسانی، گردش نخبگان و ایجاد سونامی کارآمدی و تحول با رهبری مدیران جوان و پر انرژی و مبارزه با مدیران فاسد و ناکارامد است. موضوعی که رهبر انقلاب سال‌ها پیش نسبت به این امر متذکر شده بود. ایشان در سال ۱۳۸۳ در دیداری درباره موضوع کارآمدی، نکته مهمی را بیان نمودند با این مضمون که: «مشروعیت همه‌ی ما بسته به انجام وظیفه و کارآیی در انجام وظیفه است. هر جا کارآمدی نباشد، مشروعیت از بین خواهد رفت.»

پر واضح است اگر تمام شبکه های بیگانه همزمان یک شبکه فارسی معاند راه اندازی کنند و شبانه روز علیه جمهوری اسلامی برنامه سازی کنند، قادر نخواهند بود جمعیتی به اندازه راهپیمایی یکی از شهرهای متوسط ایران به خیابان بکشند و بپذیریم بخش اعظمی از جماعتی را که این روزها در خیابان به اعتراض برخواسته بودند، خودمان با سوء مدیریت و حتی کوتاهی در اعلام اقدامات انجام شده در طول این سال ها( جهاد تبیین) به خیابان ها کشاندیم.

شاید امروز وقت آن فرا رسیده باشد تا وعده های دولت انقلابی سریع تر عملیاتی و اجرایی شوند. از وعده فرماندار علی آباد کتول در برکناری مدیران ناتوان و ضعیف شهرشان گرفته تا دستور رئیس جمهور در برخورد با معارضان امنیت و آرامش کشور و مبارزه عملی با فساد و رانت و …  منتظر می مانیم.