وزیر آموزش و پرورش در یادواره شهدای دانش آموز قم:

دشمنان به دنبال جلوگیری از رویش‌ها در مدرسه و دانشگاه هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند جلو رویش‌ها را بگیرند، لذا مدرسه و دانشگاه یعنی محل رویش‌ها را مورد هجمه قرار داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند جلو رویش‌ها را بگیرند، لذا مدرسه و دانشگاه یعنی محل رویش‌ها را مورد هجمه قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در یادواره شهدای دانش آموز استان قم در هنرستان فنی قدس اظهار داشت: استکبار جهانی دراین راستا قصد از بین بردن اخلاق و معنویت در جامعه را دارد که با روش‌های مختلف همچون بازیهای رایانه‌ای، اقدام به تحت تاثیر قرار دادن دانش آموزان می‌کند.

وی افزود: دیگر هدف دشمن آن است که امنیت کشور خدشه‌دار نماید که حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) نمونه آن است که البته این اقدامات  انسجام مردم ما را بیشتر کرد.

وی با اشاره به تاریخ کهن ایران و اسلام و جایگاه والای جمهوری اسلامی درجهان اظهار داشت: دانش آموزان باید مراقب کلامی که از زبانشان جاری می‌شود، باشند که به اندازه وزن ما در جهان باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: راه شهیدان باید تداوم یابد، شهدای دانش آموز ابتدا پشت میز مدرسه بودند و بعد در طول هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند.

وی بیان کرد: دانش آموزان شهید در جبهه‌ها اختراع و ابتکار داشتند و امروز هم دانش آموزان باید در خط مقدم دانش و فناوری باشند.

نوری خطاب به دانش آموزان هنرستان فنی قدس گفت: در جریان انقلاب هنرستانی‌ها خوش درخشیدند و در کل کشور این موضوع را شاهد بودیم، آنان در خط مقدم نهضت امام راحل نیز بودند و در جنگ کارهایی را انجام دادند که بارز بود.

وی گفت: پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم هنرجوی هنرستان بود و دوره تکنیسینی را در مرکز تربیت دبیر شهید رجایی گذراند و کارشناسی  را هم در همان دانشگاه طی کرد، شروع به کار پهپادی ایران نیز توسط این شهید بود لذا دانش آموزان هنرستانی نقش بی‌بدیلی در جامعه دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهیدان امنیت را برای ما فراهم کردند و اگر امروز دشمنان ناراحت هستند برای این است که دانش آموزان، ما را به قله های علم رساندند.

وی ادامه داد: در نانو و سلول‌های بنیادین در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا قرار داریم و در جاده سازی، حمل و نقل ریلی ، تولید بنزین استاندارد یورو ۵ بدون هیچ کمک خارجی توانستیم کار کنیم و باید دانش آموزان از نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها بازدید کنند.

هنرستان فنی قدس قم ۱۶۸ دانش آموز شهید تقدیم نظام اسلامی کرده‌است.