دبستان شهید هندویان قم با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

وزیر آموزش و پرورش صبح شنبه در ابتدای سفر یک روزه خود به قم دبستان خیرساز شهید مهدی هندویان را افتتاح کرد.

وزیر آموزش و پرورش صبح شنبه در ابتدای سفر یک روزه خود به قم دبستان خیرساز شهید مهدی هندویان را افتتاح کرد.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از طریق شبکه‌های خبری خود به‌دنبال مایوس و ناامید کردن مردم هستند؛ اقداماتی همچون مدرسه‌سازی توسط خیرین تاثیر مثبتی برای خنثی کردن تلاش دشمن دارد.

وی افزود: نام این مدرسه مزین شده به اسم شهید هندویان عزیز که مطمئن هستیم که برکت خون این شهید همواره در این مدرسه جاری خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از همه خیرینی که در این راستا فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم و مطمئن هستم خداوند ثواب این اقدامات را به صورت ویژه در در نظر خواهد گرفت.

نوری خاطرنشان کرد: خیر مدرسه‌ساز آقای هندویان ۱۱ مدرسه در قم به بهره‌برداری رسانده و همچنین در مجموع ۲۴ مدرسه و فضای آموزشی توسط این خیر عزیز ساخته شده است.

همچنین علی‌رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه این مراسم اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در استان قم چندین گام از ما جلوتر هستند، خیرینی مانند آقای هندویان کمک بسیاری در تامین و فضای آموزشی به ما کرده‌اند.

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در استان قم بسیار پایین است و ما امید داریم این خیرین بزرگوار در این مسیر مانند گذشته ما را یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: خیرینی مانند آقای هندویان امروزه نه تنها به عنوان یک خیر استانی بلکه در سطح کشوری مطرح هستند، چند وقت پیش بود که مدرسه شهید هندویان در شهرستان بهبهان افتتاح شد.

رحیمی در ادامه گفت: هزار و ۴۸۱ یادواره شهید در سطح مدارس استان قم امروز در حال برگزاری است و ما تلاش می‌کنیم در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم شهدای والامقام را به دانش‌آموران عزیز قمی بیشتر معرفی کنیم.

در این مراسم همچنین سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مدیران آموزش پرورش قم حضور داشتند.

گفتنی است این مدرسه دهمین مجموعه آموزشی‌ است که توسط خیر مدرسه‌ساز ابوالفضل هندویان ساخته می‌شود. دبستان شهید مهدی هندویان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان، متراژ ۴ هزار و ۳۰۳ متر مربع، ۱۲ کلاسه، ۵ فضای آموزشی و ۱۴ فضای اداری در بلوار مطهری شمالی قم واقع شده است. در این مراسم از خانواده شهید هندویان نیز تقدیر شد.