علوی، عضو جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب:

دهه هشتادی‌ها از عدم حمایت فرهنگی رنج می‌برند

عضو جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز وظیفه ما این است که با نسل جدید صحبت کنیم، گفت: دهه هشتادی‌های ما در شکاف نسلی که با دهه‌های قبلی خود داشتند، از عدم حمایت فرهنگی رنج می‌برند و این ضعف متاسفانه خودش را در حوادث اخیر نشان داد.

عضو جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز وظیفه ما این است که با نسل جدید صحبت کنیم، گفت: دهه هشتادی‌های ما در شکاف نسلی که با دهه‌های قبلی خود داشتند، از عدم حمایت فرهنگی رنج می‌برند و این ضعف متاسفانه خودش را در حوادث اخیر نشان داد.

سیداحمد علوی عضو جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفتگو با فارس، دهه هشتادی‌های ما در این شکاف نسلی که با دهه‌های قبلی خود داشتند، از عدم حمایت فرهنگی رنج می‌برند و این ضعف، خودش را در حوادث اخیر متاسفانه نشان داد. امروز وظیفه ما این است که در حوزه فرهنگ، هر کدام یک عمار باشیم و با نسل جدید صحبت کنیم.

وی در همین خصوص تاکید کرد: هنوز می‌خواهیم با همان نرم‌افزارهایی که با دهه هفتادی‌ها و شصتی‌ها کار کردیم با دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها کار کنیم.

عضو جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: این همان نقطه ضعفی است که رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنند و این که ما از تغییر این نرم‌افزارها و تغییر زبان خودمان و نزدیک شدن آن به این نسل می‌ترسیم و مقاومت می‌کنیم و نتیجه‌اش این می‌شود که آن‌ها هم نمی‌توانند مفاهیم را با زبان خودشان دریافت کنند و ممکن است تحلیل‌هایشان غلط از آب دربیاید.

علوی بیان کرد: وقتی داده مناسبی به این‌ها داده نمی‌شود، طبیعی است که تحلیل‌هایشان هم درست نباشد، البته نمی‌شود این‌ها را متهم کرد، بخش زیادی از این که چنین تحلیل‌هایی درست است یا نادرست به وضعیت اجتماع و نرم‌افزارهایی که در اختیارشان می‌گذاریم، برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: نسل جدید به جای اینکه مفاهیم مورد نظر خودش رو از زبان انقلاب دریافت کند از زبان ضد انقلاب دریافت می کند، به عبارت دیگر نسل جدید مفاهیم مورد نظر خودش را از زبان نرم افزار‌ها و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند و این نشان می‌دهد که ما در این حوزه به شدت دچار ضعف هستیم‌.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: زبان ما در ارتباط با نسل جدید باید زبان روز باشد و به زبان خود این نسل با آن‌ها صحبت کنیم و از جایگاه دغدغه‌های این نسل به موضوعات نگاه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه بعضی از سیاسیون تا نظر متفاوتی از نسل جدید را می‌بینند، بلافاصله این نسل را متهم به ضعف باورها و عقاید می‌کنند در حالی که حتی حاضر نبودند چند کلام دغدغه‌های این نسل را بشنوند اما رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری جامعه چقدر این نسل را می‌فهمند.

وی اضافه کرد: ما بیش از این که نگاه فرهنگی به این‌ها داشته باشیم، نگاه سیاسی داشتیم و نگران مسائل سیاسی بودیم در حالی که رهبر معظم انقلاب این اشاره را کردند که وقتی که ما مسائل فرهنگی‌شان را حل می‌کنیم، خودبخود مباحث سیاسی‌شان هم قابل تدبیر و قابل تامل‌تر می‌شود.

علوی تاکید کرد: همانطوری که از نسل دهه هفتادی تعداد زیادی از شهدای مدافع حرم بیرون آمد، از دهه هشتادی‌ها علی لندی‌ها ساخته شده و قطعا این نسل پر افتخار ایران اسلامی همچنان چهره‌های جدیدی رو به عرصه خواهد آورد و باید به این نسل اعتماد کنیم.