رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: قانون مالیات بر سیگار توسط مصرف کننده اجرایی شود

انتقاد از وجود مراکز گسترده عرضه دخانیات در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به طرح قم شهر بدون دخانیات گفت: شاهد وجود مراکز گسترده عرضه دخانیات در قم هستیم که نباید این مجوزها صادر شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به طرح قم شهر بدون دخانیات گفت: شاهد وجود مراکز گسترده عرضه دخانیات در قم هستیم که نباید این مجوزها صادر شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی قم با بیان اینکه برخی از مراکز بدون مجوز نیز اقدام به عرضه سیگار می کنند گفت: انتظار است تا نظارت های مربوط به این امر توسط دستگاه های مربوطه انجام و از سوی دیگر قانون مالیات بر سیگار توسط مصرف کننده اجرایی شود.

وی همچنین بر تعمیق شبکه های بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات برخی از مراکز و پایگاه های بهداشتی، استیجاری بودن آنهاست که در راستای رفع این مشکلات با نهادهای مربوطه صحبت و انتظار کمک برای رفع مشکل را داریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه جلسات استانداری دیگر گزارش محور نبوده و کارکرد محور است گفت: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کرده و از این رو در جلسه باید اقدام هایی که انجام شده و به نتیجه رسیده است، مطرح شوند.

احمد حاجی زاده همچنین افزود: بهداشت و سلامت برای ما بسیار مهم است و به هیچ عنوان نمی توان از آن غفلت کرد و باید همه دستگاه ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی قم به این امر مهم اهتمام ورزند.

در این جلسه موضوع هایی از جمله سالمندان و برگزاری جلسه شورای سالمندان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قم شهر بدون دخانیات، بیماری های غیرواگیر و غیره بحث و تبادل نظر شد.