تا پایان مهرماه صورت گرفت:

صادرات بیش از 191 میلیون دلار کالا از گمرک قم

مدیرکل گمرکات قم گفت: ظرفیت‌های صادراتی این استان بسیار متنوع است و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۳۰ نوع کالا از گمرکات قم به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم گفت: ظرفیت‌های صادراتی این استان بسیار متنوع است و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۳۰ نوع کالا از گمرکات قم به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

اسفندیار دریکوندی در گفتگو با ایرنا،‌ بیان کرد: کالاهای صادراتی تولید شده در استان قم نه تنها به کشورهای همسایه و آسیایی بلکه به کشورهای مختلف در سراسر نقاط جهان ارسال می‌شود و در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر گردد.

وی با اشاره به این که هدف گمرکات استان تسریع در روند صادرات و کمک به فعالان بخش خصوصی در این زمینه است، افزود: عمده کالاهای صادراتی استان در مسیرهای سبز و زرد قرار دارد، یعنی فرآیندهای اداری مرتبط با ترخیص کالا از گمرکات به سرعت و با توجه به اظهارات صاحب کالا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: روند صادرات استان از ابتدای سال تا پایان مهرماه در سه بخش تعداد اظهارنامه‌ها،‌ وزن کالاهای صادراتی و همچنین ارزش دلاری آن‌ها، نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی چشمگیری را نشان می‌دهد که امیدواریم این روند در نیمه دوم سال‌جاری نیز باز هم جهشی باشد.

دریکوندی گفت: در هفت ماه یاد شده ۱۹۱ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۰۰ دلار کالا به وزن ۲۲۰ هزار و ۳۴۰ تُن در قالب چهار هزار و ۸۲۳ اظهارنامه توسط فعالان اقتصادی از طریق گمرکات استان قم به کشورهای مختلف جهان صادر شده‌ که نشان دهنده رونق فعالیت‌های تجاری در این استان است.

وی بیان داشت: تنها در مهرماه امسال بر اساس آمار، ارزش صادرات استان ۲۱ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۷۱ دلار به ثبت رسیده‌است و این روند در ماه‌های آینده تا پایان سال با قدرت بیشتری طی خواهد شد تا هدف گذاری صورت گرفته برای توسعه صادرات استان به صورت کامل محقق شود.