رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

اجلاسیه ۶۰ شهید جهاد کشاورزی قم برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برگزاری اجلاسیه ۶۰ شهید این نهاد در راستای برپایی کنگره ملی شهدای استان در پنجشنبه هفته جاری در قم خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برگزاری اجلاسیه ۶۰ شهید این نهاد در راستای برپایی کنگره ملی شهدای استان در پنجشنبه هفته جاری در قم خبر داد.

به گزارش مهر، محمد رضا حاجی رضا، ظهر دوشنبه در نشست خبری اجلاسیه ۶۰ شهید جهاد کشاورزی استان قم که در راستای برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار می‌شود اظهار داشت: جهاد سازندگی با پیروزی انقلاب اسلامی نقش خود را در عرصه‌های مختلف کشور به خوبی عملیاتی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: جهاد سازندگی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل تشکیل شد و مأموریت یافت تا در حوزه محرومیت زدایی به خصوص در روستاها و مناطق محروم اقداماتی انجام دهد که بعد از شروع جنگ تحمیلی، این ظرفیت به یاری جنگ آمد و در حوزه جمع آوری کمک‌های مردمی و پشتیبانی جنگ نقش آفرین بود.

حاجی رضا عنوان داشت: جهادگران جهاد سازندگی در مهندسی جنگ نیز نقش مؤثر و پررنگی داشتند و ابتکارات مختلفی از زدن سنگر تا ساخت پل‌های شناور و تجهیزات مورد نیاز در پیشبرد جنگ داشتند.

گردان ۱۹ حضرت معصومه (س) نقش پررنگی در دفاع مقدس داشت

وی ابراز داشت: گردان ۱۹ حضرت معصومه (س) با حضور جهادگران جهاد سازندگی استان قم نقش پررنگی در دفاع مقدس داشتند و جهادگران قمی در ۸ عملیات به صورت مستقیم حضور داشته و پشتیبانی عملیات کربلای ۷ نیز به صورت کامل به دست قمی‌ها بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: جهاد سازندگی استان قم در دوران دفاع مقدس ۶۰ شهید، ۵۳۷ جانباز و ۴ آزاده داشته که این آمار ر، از افتخارات سازمان جهاد کشاورزی استان قم به شمار می‌رود.

حاجی رضا افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان قم در طول سال برگزاری برنامه‌های مناسبی و فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت را در دستور کار داشته که در راستای برپایی کنگره ملی شهدای استان قم نیز به صورت فعال در میدان حضور یافت و برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.

تدوین ۹ جلد کتاب با محوریت عملکرد جهاد سازندگی و خاطرات شهدای جهاد

وی عنوان داشت: اجلاسیه ۶۰ شهید جهاد کشاورزی استان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم قم روز پنجشنبه هفته جاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در محل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ابراز داشت: تاکنون ۹ جلد کتاب با محوریت عملکرد جهاد سازندگی و خاطرات شهدای جهاد تهیه و تدوین شده که در روز برگزاری اجلاسیه از آنان رونمایی می‌شود.

حاجی رضا همچنین عنوان داشت: برگزاری سه یادواره، ۵ مرحله برنامه مهمانی لاله‌ها، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ساخت ۱۰ مستند از زندگی فرماندهان شاخص استان قم، تولید برنامه جان‌ها عاشق، برگزاری نگارخانه اسناد جنگ و جهاد، برگزاری سه دوره اردوی جهادی و حضور در روستاهای محروم استان، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و تولید ساخت کیو آر کد زندگی نامه ۶۰ شهید استان قم از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا بوده است.