صحبت های شخصیت ها درباره “فصل شیدایی”

شاهد نمایشی زیبا، اثرگذار و موفق بودیم که به روایت صحیح از تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی می پردازد و همین مساله نیز موجب شده که مردم با آن ارتباط لازم را برقرار کنند.

مادر شهیدان زین‌الدین:

شاهد نمایشی زیبا، اثرگذار و موفق بودیم که به روایت صحیح از تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی می پردازد و همین مساله نیز موجب شده که مردم با آن ارتباط لازم را برقرار کنند.

همه بخش‌های این نمایش زیبا بود و از این‌که به تماشای آن آمدم رضایت دارم. برای من صحنه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و واقعه کربلا در این نمایش، بسیار زیبا و تاثیرگذار بود که باعث شد برای چند دقیقه هم که شده اشک چشمانم سرازیر شود.

به خاطر این کار جذاب و ماندگار از سازمان رسانه ای اوج، بسیار تشکر می‌کنم و به آن‌ها خداقوت می‌گویم که این اثر فاخر تاریخی–قرآنی را تولید کرده‌اند. مردم ما این روز‌ها به دیدن این‌گونه نمایش‌ها نیاز دارند تا تاریخ را به درستی در این گونه آثار مرور کنند.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم:

به شخصه از سازمان هنری- رسانه ای اوج تشکر می‌کنم که با توجه به اجراهای قبلی در دوره‌های گذشته، این‌بار اجرای کامل‌تر و زیباتری را برای مردم قم به نمایش گذاشتند.

«فصل شیدایی» یک اثر بی‌نظیر و بی‌بدیل در کشور است که با توجه به ابعاد و گستردگی آن، زحمات زیادی برایش کشیده شده و چه خوب که مردم هم با آن ارتباط دلی و حسی خوبی برقرار کرده اند.

استقبال مردم از این برنامه تذکری به همه ماست که بدانیم اهمیت و ضرورت تولید آثار فاخر و اثرگذار هنری تا کجاست و لذا باید به این مساله توجه به مراتب بیشتری داشته باشیم.

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه تهران:

روایت اتفاقات رخ داده از زمان حضرت آدم (ع) تا ظهور امام زمان(عج) اتفاقی زیبا بود که این نمایش موفق شد آنرا به نمایش بگذارد و باید گفت که «فصل شیدایی» حقیقتاً روایت صادقانه تاریخ آن هم به زبان هنر است. ما اگر بتوانیم از این زبان در راستای ترویج فضائل و ارزش‌های اسلامی همچون فرهنگ فاطمی و عفاف و حجاب استفاده کنیم، قطعاً موفق خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس:

این اثر فاخر بی‌شک یکی از قوی‌ترین آثار نمایشی در تاریخ هنر کشور محسوب می‌شود، چه آن که از نظر جلوه‌های صوتی، تصویری، کیفیت محتوا و موارد دیگر یک بسته کامل بی‌نقص هنری به شمار می رود.

در بحث محتوای تاریخی و قرآنی همواره من حساسیت‌های زیادی در این مسائل دارم اما در محتوای نمایش «فصل شیدایی» خوشبختانه هیچ انحراف و مشکلی وجود نداشت و مشخص بود که نویسنده کار از منابع قوی و درستی بهره بُرده است.

حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه:

معمولاً در تئاتر بعد از گذشته ۳۰ دقیقه حوصله تماشاگر سر می‌رود اما فصل شیدایی با جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری و روایت زیبای راوی باعث شد که همه تماشاگران تا لحظه آخر با اشتیاق این اثر فاخر را تماشا کنند.

این نمایش از نظر قرآنی و روایات دارای محتوای ارزشمند بود و نشان می‌داد که از منابع درست اسلامی و شیعی برگرفته شده و ثابت شد پشت این اثر هنری، مباحث علمی مطرح است.