آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، رئیس شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدای استان قم

پیام شهیدان برای مردم و مسئولان

به تعبیر رسا و زیبای قرآن مجید، شهدا زنده هستند و نزد خدای متعال روزی می خورند و آن چه مهم است این که ما همین توصیف و مفهوم متعالی از جایگاه شهید و شهادت را به خوبی برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

به تعبیر رسا و زیبای قرآن مجید، شهدا زنده هستند و نزد خدای متعال روزی می خورند و آن چه مهم است این که ما همین توصیف و مفهوم متعالی از جایگاه شهید و شهادت را به خوبی برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

در واقع همت و تلاش کنگره ملی شهدای استان قم و دیگر یادواره ها و مراسم ها در تولید محتوا و ارایه برنامه ها باید معطوف به همین هدف باشد.

به برکت برگزاری همین کنگره در سال ها و ماه های اخیر، برنامه‌هایی خوبی در سطح استان در راستای انتقال پیام شهدا در ابعاد و عرصه های مختلف، اجرا شده، ضمن آن که در عین حال تلاش بر این بوده که در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به رفع و یا کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در قم نیز به برکت نام و یاد شهدا، گام های استواری برداشته شود.

واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که خون پاک شهیدان اعم از شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع از امنیت کشور، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و … زمینه ساز تداوم انقلاب اسلامی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است و به برکت همین خون های مطهر، آرمان های این انقلاب و ملت انقلابی ما روز به روز ، ابعاد جهانی تری به خود می گیرد و ان شاءالله همین امر باعث فراهم شدن مقدمات ظهور حضرت ولی عصر(عج)خواهد شد.

نکته حائز اهمیت دیگر این که شهدا پس از شهادت‌شان نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارند، چه آن که وقتی به صورت دنیوی زنده بودند، حرف و سخنشان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به حفظ و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، تلاش برای دفاع از وطن عزیز و به خصوص التزام نسبت به تبعیت از ولی فقیه بود و امروز نیز که ما وصیت نامه های شهدا را می بینیم، همین مطالب را مورد تأکید قرار داده اند و از آن جا که شهدا زندگان حقیقی تاریخ هستند برای امروز ما نیز توصیه به دفاع از ارزش ها و تلاش برای تحقق آرمان های مقدس انقلاب اسلامی دارند.

بر این اساس بنده معتقدم که مطالبات و خواسته‌های شهیدان والامقام از مردم و مسئولان کشور همچنان باقی است و باید آن ها را مورد توجه جدی قرار داد و شرایط را برای تحقق آرمان ها و اهداف شهدا فراهم نمود، چرا که ما در برابر خون مطهر آن عزیزان تکلیف دینی، الهی و انسانی داریم.

ان شاءالله که همه ما بتوانیم با عمل به بیانات و رهنمودهای امام عظیم الشان(ره) و مقام معظم رهبری و مجاهدت همه جانبه در راستای تحقق آرمان ها و اهداف شهیدان، در پیشگاه خدای متعال و اهل بیت(ع) سربلند و سرافراز باشیم و نام خود را در کتاب مروجین فرهنگ ایثار و شهادت ثبت نماییم.