در حال و هوای کنگره ملی شهدای استان؛

شهید و شهادت؛ مهم ترین ارزش خبری این روزهای قم

این روزها و هفته ها در کلانشهر مقدس قم، شهید و شهادت و برگزاری محافلی به نام و یاد شهدای عزیز و والامقام به مهم ترین ارزش خبری شهر و دیارمان تبدیل شده است، خاصه آن که در آستانه اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان نیز قرار داریم.

این روزها و هفته ها در کلانشهر مقدس قم، شهید و شهادت و برگزاری محافلی به نام و یاد شهدای عزیز و والامقام به مهم ترین ارزش خبری شهر و دیارمان تبدیل شده است، خاصه آن که در آستانه اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان نیز قرار داریم.

این روزها و در آستانه ی اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان قم که قرار است بیست و ششم آبان ماه-یک روز مانده به سالروز شهادت سردار مهدی زین الدین-در مسجد مقدس جمکران برگزار شود، حال و هوای شهر مقدس قم با برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدای اقشار، گروه ها و اصناف مختلف، رنگ و بویی معنوی تر از هر زمان دیگری به خود گرفته است.

شهیدان به یقین، عارف ترین عُرفای روزگار خویش بودند که فهمیدند و فهماندند مرگ صمیمی تر از زندگی است، البته به شرط آن که راه و هدف، کسب رضای حضرت خالق باشد و از این روست که نیک گفته اند هیچ چیز همچون شهادت، ترجمان توانایی آدمی نیست.

اردیبهشت ماه سال ۸۴ بود که رهبر عزیزمان در جمعی فرمودند:” شهادت، مرگ تاجرانه و مرگ آدم‌های زرنگ است” و این حقیقت را در زمان ما حاج قاسم و حاج قاسم ها به خوبی ثابت کردند.

بزرگی می گفت:” طوری بمیریم که مزارمان معبد دل های عاشق باشد” و شک ندارم که شهدا این گونه بودند چرا که بهتر از هر کس دیگری، شیوه ی عاشقی را در مکتب عشق و خون آموختند و به ما هم یاد دادند و به راستی مگر مزار حاج قاسم امروز محل اجتماع عشاق فرهنگ ایثار و شهادت نیست و ایضاً مزار هر شهیدی در هر گلزار شهدایی.

اولین موضع گیری شهید را امام خامنه ای عزیز برایمان به خوبی تشریح کرده اند آن جا که اردیبهشت ماه سال ۷۶فرمودند: “ایثار، یعنی ندیدن و به حساب نیاوردن خود. این، اوّلین موضعگیریِ شهید است. ”

این روزها که گرگ های وحشی و حامیان بی آبروی آن ها، بیش از پیش برای ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خود را به عرصه نبرد رسانده اند، باید همچون همیشه بر این حقیقت مسلم تأکید کرد که از جمله مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای دفاعی ما، تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و مدد جُستن از نام و آبرو و اعتبار شهیدان والامقام است.

اگر این گونه نبود مقام معظم رهبری آذرماه سال ۹۵ نمی فرمود:” اگر این شهادت ها نبود، اگر این فداکاری‌ها نبود، این نظام باقی نمی ماند”

از نگاه سکاندار حکیم و بیدار انقلاب اسلامی، مساله‌ی شهید و ایثارگری، موتور حرکت جامعه است و از این رو ایشان به طور جدی معتقدند که: “بزرگداشت شهدا برای آینده‌ی این کشور، حیاتی و ضروری است. ”

اُمید آن که به برکت همین یادواره ها و اجلاسیه ها و کنگره ها، روز به روز نام و یاد شهدا و تأسی به سیره و رفتار و کلام نورانی آن ها در زندگی فردی و اجتماعی مان رواج بیشتر ی پیدا کند و این گونه سبک زندگی ما پربرکت گردد.