در یادواره های شهدای ارتش استان قم مطرح شد؛

پیشرفت های ملت ایران؛ مرهون حماسه و رشادت شهدا

در یادواره های شهدای ارتش استان قم با تأکید بر لزوم تجلیل از شهیدان و تکریم خانواده معظم آن ها بر این مساله تأکید شد که پیشرفت های ملت ایران در چهار دهه اخیر، مرهون حماسه و رشادت شهدای والامقام است.

در یادواره های شهدای ارتش استان قم با تأکید بر لزوم تجلیل از شهیدان و تکریم خانواده معظم آن ها بر این مساله تأکید شد که پیشرفت های ملت ایران در چهار دهه اخیر، مرهون حماسه و رشادت شهدای والامقام است.

در قالب سلسله برنامه ها و یادواره های مربوط به کنگره ملی شهدای استان قم، یادواره های ۵۶۵ شهید سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم در ماه های گذشته برگزار شد که در نخستین یادواره، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده کل ارتش با تاکید بر اینکه به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یعنی پایبند بودن و متعهد بودن به آرمان و ارزش های والای شهدا و این که ما با این بزرگداشت ها و نکوداشت ها در حقیقت راه مقدس و نورانی شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به این که امروز هر آنچه ایران اسلامی در حوزه ها و ساحت های مختلف به دست آورده همه مرهون و مدیون خون شهدا و پایمردی رزمندگان و ایثارگران است، گفت: در حال حاضر ما در کوران جنگ نرم قرار داریم؛ نبردی که دشمن در آن به دنبال تسلط بر افکار نسل جوان است تا استعمار فرانو خود را پیاده سازی کند.دشمن با وجود برخی موفقیت ها در تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی هنوز نتوانسته در جنگ نرم نیز به پیروزی برسد، البته باید توجه داشت که دشمنان بعد از شکست در جنگ سخت، امروز در قالب جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه انقلاب اسلامی همجمه شدید خود را انجام می دهند.

وی با بیان این که استقلال کشور و امنیت پایدار از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: قم شهر خون و قیام و شهادت است و با تقدیم ۶ هزار و ۹۰ شهید، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشته است.

احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و تلاش برای تحقق همه آرمان های والای انقلاب اسلامی بیان داشت: بی شک برگزاری یادواره های شهدا و پرداختن به امور و مسایل فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان دارد.

بسیاری از موفقیت ها را مدیون شهدا هستیم

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در یادواره شهدای این نیرو در استان قم با بیان این که بسیاری از موفقیت ها و گشایش ها در کشور را مدیون نام و یاد و استقامت شهیدان هستیم، گفت: امروز نیروی های مسلح تحت فرمان و اشراف مقام معظم رهبری در بالاترین سطح نظامی و آمادگی هستند و قطعاً این آمادگی لرزه بر اندام تمامی دشمنان این مرزوبوم می اندازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش با اشاره به این که جهاد در راه خدا شرافت مؤمنان است، گفت: قرآن کریم تجارت پرسود را ایمان به خدا و پیامبر اکرم (ص) و جهاد در راه خدای متعال می‌خواند و شهدا و رزمندگان دفاع مقدس حقیقتاً پیروز و سرافراز این میدان بودند.

وی خاطرنشان کرد: عزت و افتخار امروز جمهوری اسلامی ایران، مدیون جانفشانی‌های شهدا و صبر و مجاهدت‌های خانواده‌های معظم شهدا است و وظیفه همگان قدردانی و پاسداشت از مقام و منزلت شهدا، ایثارگران و خانواده محترم آنان است.

تجلیلی که خود یک تکلیف است

آیت‌الله سید محمد سعیدی ، امام جمعه قم نیز در یادواره شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش با تأکید بر این که تبیین یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم آنان یکی از رسالت‌ها و ویژگی‌های مکتب اسلام و آموزه‌های دینی ما به شمار می رود، ابراز داشت: تجلیل از خانواده‌های شهدا یک مراسم ساده و کار شکلی نیست، بلکه یک تکلیف است و یک نگاه عمیق که قرآن کریم با قاطعیت به مخاطبان خود می‌فهماند که شهدا زنده‌اند و زنده کننده قلوب مردم هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه امروز ارتش در کنار سپاه و نیروهای مسلح است، افزود: سپاه پاسداران، ارتش و نیروهای مسلح نشان دادند که در راستای تحقق امت اسلامی و حکومت حضرت حجت (عجل الله) در کنار یکدیگر تحت فرماندهی مقام معظم رهبری متحد هستند و نگذاشتند پرچمی که امام خمینی(ره) به همراه شهدا بر افراشتن بر زمین بیفتد و از امانت شهدا به خوبی حراست می‌کنند.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز در این مراسم با اشاره به این که امروز هیچ سامانه‌ای در پدافند هوایی ارتش غیر بومی نیست و در زمینه ساخت تجهیزات پدافندی و راداری هیچ مشکلی نداریم، گفت: دشمنان به هیچ وجه فکر نمی‌کردند نیروی بازدارندگی ما به مرحله‌ای برسد که اجازه ورود هیچ متجاوزی از هیچ مسیری را به آنان ندهیم؛ اگر پرنده‌ای از دشمن قصد تجاوز به مرزهای کشور داشته باشد با پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش مواجه می‌شوند و ما بارها به قلب سیاه دشمن فراتر از آسمان ایران اسلامی حمله کردیم و دشمنان بر این امر واقف هستند.

وی با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش این اطمینان را به ملت بزرگ ایران می‌دهد که تا آخرین قطره خون در دفاع از آرمان‌ها امام و شهدا در صحنه حضور دارد، خاطر نشان کرد: دشمن نباید دچار اشتباه محاسباتی شود و گرچه احتمال بسیار ضعیف دارد که به نحوی وارد کشور شود اما باید بدانند که خروج آنان دیگر دست خودشان نیست.

قم خاستگاه انقلاب اسلامی است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در یادواره شهدای این نیرو، اظهار داشت: همه باید بدانیم مسئولیت و امانتی که امروز به ما سپرده شده به چه بهایی بوده و لذا قصور و کوتاهی در انجام وظایفمان، ما را مدیون چه خون های پاک و خانواده های صبوری می کند.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه مرجعیت شیعی است، گفت: همه ما در برابر عظمت و منزلت خانواده های معظم شهدا سر تعظیم فرود می آوریم و ایمان داریم که در سایه اعتقاد و تلاش، از مصونیت خون مطهر شهدا برخورداریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اهداف و نقشه های شوم دشمنان در جنگ ترکیبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امروز نیروی هوایی ارتش در کنار آحاد جامعه حضوری اثرگذار در جهاد تبیین خواهد داشت و در سایه بصیرت و ایمان به خدا به ترویج مکتب اسلام و دفاع از آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی می پردازد.