۴۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن قم در حال اجراست

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در اراضی ۵۶۰، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری و سایر پروژه های در حال احداث طرح نهضت ملی مسکن قم افزون بر ۴۲ هزار واحد مسکونی با سطوح مختلف پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در اراضی ۵۶۰، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری و سایر پروژه های در حال احداث طرح نهضت ملی مسکن قم افزون بر ۴۲ هزار واحد مسکونی با سطوح مختلف پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی قم، سید روح الله حسینی، طی جلسه‌ای اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۱۳۲ هزار ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در قم، بالغ بر ۵۶ هزار نفر تایید نهایی شدند که این تعداد با ادامه پالایش متقاضیان افزایش خواهد یافت. براساس برنامه دولت به تعداد افراد حائز شرایط، باید مسکن تولید شود که این تعداد تا حدود ۷۰ هزار تن پیش بینی می شود.

وی افزود: در کل کشور تاکنون هفت مرحله ثبت نام مسکن ملی انجام گرفته است که البته این فازهای هفت‌گانه ناظر به مرحله و زمان ثبت‌نام بوده و به معنای پروژه خاص و واحدی نیست.

حسینی توضیح داد: در فاز یک که آبان ماه سال ۹۸ انجام شد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که واحدهای مسکونی تمام متقاضیان این فاز به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نام پروژه های “زیتون ۶ تا ۴۷ “در داخل پردیسان ساخته می‌شود.

وی افزود: در فاز دو نیز که اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد ۱۲ هزار ثبت‌نام جدید در شهر جدید (امیرکبیر) انجام گرفت.

حسینی با بیان این که در استان قم در فاز سوم و چهارم طرح‌های نهضت مسکن ثبت نام نداشتیم و فقط محدود به چند استان بوده است، توضیح داد: در فاز پنج که خردادماه سال ۱۴۰۰ انجام شد بیش از ۲۳ هزار ثبت‌نام صورت گرفت که تنها دو هزار از ۲۳ هزار نفربر اساس فرآیند قرعه‌کشی به پروژه ۲۷ هکتاری روبرو دانشگاه آزاد و ۲۲ هکتاری بلوار ابوطالب پردیسان متصل و بقیه ۲۱ هزار نفر متقاضی، به مرحله و فاز ششم ثبت‌نام منتقل و ادغام شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم گفت: ثبت‌نام و امید مردم برای خانه‌دار شدن با امکان طرح‌های انبوه‌سازی مسکن در قم با روی کارآمدن دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت به‌نحوی‌که در نوبت ششم فازهای ثبت‌نامی که از آذرماه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ادامه یافت، بیش از ۹۲ هزار نفر ثبت‌نام قطعی انجام گرفت که چند برابر فازها و مراحل قبلی بوده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در اراضی ۵۶۰ هکتاری روبروی پردیسان اول جاده ورجان افزون بر ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد که برای متقاضیان فاز شش و باقی‌مانده فاز پنج خواهد بود.

حسینی در خصوص افرادی که در حال پالایش هستند یا تایید نهایی شده‌اند اما پیامک واریز آورده به آن‌ها ارسال نمی‌شود گفت: برای متقاضیان با وضعیت تایید نهایی که جمعیتی حدود ۲۰ هزار تن را تشکیل می دهند باید زمین تامین شود.

وی تصریح کرد: به موازات آماده سازی و تامین زمین سایر متقاضیان، آزادسازی اراضی حبس شده و قراردادهای مهلت سپری شده طبق دستور رییس جمهور در سفر دی ماه سال ۱۴۰۰ به قم، در دست پیگیری است و پس از تامین زمین، برای سایر متقاضیان، پیامک واریز وجه ارسال و مسکن مناسب احداث می شود.

حسینی در پایان با اشاره به این که قم یکی از استان‌های پیشرو در پالایش متقاضیان و ساخت مسکن  است، افزود: هم اکنون عملیات ساخت و احداث بیش از ۴۲ هزار واحد مسکونی با سرعت در حال انجام است.