مدیرکل آموزش‌وپرورش اعلام کرد:

قم به احداث ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه این استان از لحاظ سرانه فضای آموزشی رتبه بیست‌وهفتم کشور را دارد گفت: هم اکنون استان با کمبود ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی مواجه است، که نشان دهنده یک معضل جدی می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه این استان از لحاظ سرانه فضای آموزشی رتبه بیست‌وهفتم کشور را دارد گفت: هم اکنون استان با کمبود ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی مواجه است، که نشان دهنده یک معضل جدی می‌باشد.

علیرضا رحیمی درگفتگو با ایرنا، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور، ۵.۲ مترمربع است که این نرخ در قم پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز برای توسعه فضاهای آموزشی استان ظرفیت خوبی به شمار می‌آیند خاطرنشان کرد: در ۸۰ درصد طرح‌های آموزش و پرورش استان، خیران حضور دارند.

رحیمی یادآور شد: در سال جاری ۳۰ طرح احداث واحد آموزشی در استان به اجرا گذاشته شده، که ۲۰ طرح آن افتتاح، و ۱۰ طرح دیگر نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین از استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ۳۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: در رابطه با نیازهای عمومی مثل نمازخانه، به ندرت مدرسه‌ای وجود دارد که نمازخانه نداشته باشد، مدارسی هم که ندارند، ناشی از محدودیت است.

وی همچنین با یادآوری اینکه کمبود فضاهای آموزشی استان عمدتا مربوط به شهرک پردیسان است بیان داشت: در این منطقه ۷۵ شیفت مدرسه وجود دارد، که با تکمیل هشت طرحی که در حال اجراست، ۱۶ شیفت دیگر اضافه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که امسال ۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی قم اضافه شده، تعداد دانش‌آموزان استعدادهای درخشان استان را ۲ هزار و ۳۰۰ تن عنوان کرد و گفت: ۲۷ هزار تَن بالغ بر ۱۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به ۲۰۱ مدرسه غیرانتفاعی در استان گفت: آموزش و پرورش به غیر از یک مدیر، نیروی دیگری را به مدارس غیردولتی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی به لحاظ فضای آموزشی کمبودهایی دارند که شهرداری و راه و شهرسازی باید با در اختیار گذاشتن زمین این معضل را رفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با بیان اینکه نیروهای آموزشی این استان به لحاظ کیفی وضعیت خوبی دارند گفت: امسال نزدیک ۵۰۰ نفر به قم منتقل، در حالیکه انتقالی از این استان ۳۰۰ تن بوده، و حدود ۶۰۰ نیرو را نیز از طریق ماده ۲۸ استخدام کرده‌ایم.