تحلیل نماینده ولی فقیه در سپاه از وقایع اخیر:

جنگ احزاب همگانی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب فتنه‌های متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم گفت: فتنه اخیر به لحاظ عملیاتی بر یک محور متمرکز نبود و شاهد جنگی ترکیبی بودیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب فتنه‌های متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم گفت: فتنه اخیر به لحاظ عملیاتی بر یک محور متمرکز نبود و شاهد جنگی ترکیبی بودیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در آیین گرامیداشت هفته بسیج در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم افزود: این فتنه اخیر سه ویژگی داشت، نخست آنکه به لحاظ محور عملیاتی یک محور نداشت و در عرصه‌های مختلف جنگ ترکیبی بود. دوم اینکه از نظر ترکیب نیروهای عمل کننده یک جنگ احزاب واقعا همگانی بود، بعضی دانسته و بعضی هم ندانسته، یک زنجیره به هم پیوسته‌ای از تمام دشمنان ریز و درشت را در این جریان به میدان آوردند.

وی با اشاره به سومین ویژگی اغتشاش‌های اخیر خاطرنشان کرد: این اغتشاش‌ها با تجربه گرفتن از همه اقدام‌های قبلی دشمن بود، بررسی کرده بودند، چرا در فتنه‌های ۹۶، ۹۸، ۸۸ و قبل از آن، موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اهداف حوادث اخیر را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: هدف اصلی دشمن از این اغتشاش‌ها سرنگونی نظام دینی به وسیله مردم ایران عنوان شده‌است؛ آمریکایی‌ها بعد از دو دهه تحقیق به این جمع رسیدند که انقلاب اسلامی ایران را کسی به جز مردم ایران نابود نمی‌کند، همان‌طور که در صدر اسلام هیچ‌کس به غیر از مسلمانان نتوانست اسلام فاطمی و علوی را ار بین ببرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی افزود: سالیوان یک سیاستمدار برجسته آمریکایی اواخر سال ۱۴۰۰، در یک نشست مشترکی با دوستان و همکارانش در انگلیس و اسرائیل بیان می‌کند، که کم هزینه‌ترین گزینه‌ها برای براندازی نظام تهران از طریق مردم ایران است.

وی ادامه داد: این سیاستمدار غربی همچنین می‌گوید، اطمینان می‌دهم، زمان انقلاب مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی نزدیک است، هدف ما سرنگونی نظام دینی به هر قیمتی است، ولی منتظر فرصت هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: سالیوان همچنین بعد می‌گوید، این فرصت اگر پیش نیامد، مهر سال آینده که شروع سال تحصیلی است، فرصت خوبی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی گفت: می‌گوید اگر به این هدف آرمانی نرسیدیم، دست کم می‌توانیم دو قطبی سازی ملت و حاکمیت ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: آنها می‌گویند در حالی که در تاریخ، هیچ نظام ولایی بیش از ۱۰ سال عمر نکرده، انقلاب اسلامی چون با مردم پیوند دارد، ۴۰ سال دوام یافته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مادامی که هزینه‌های انقلاب را مردم می‌دهند، تا زمانی که موتور حرکت انقلاب اسلام است، و هدایتش دست ولایت است، از بین نمی‌رود، پس تنها راه، دو قطبی کردن ملت و دولت و ملت و نظام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی تاکید کرد: تمام تلاش دشمنان این بوده، البته هنوز هم دست برنداشتند، دست هم بر نمی‌دارند، چون دشمن، دشمن است از دشمن هم انتظاری جز این نیست.

وی اضافه کرد: دشمنان بعد نیز گفتند، این دو قطبی یک استفاده و نتیجه حداقلی دارد، و آن اینکه، این حرکت شتابان انقلاب را متوقف می‌کند.

نماینده رهبر انقلاب در سپاه اظهار کرد: انقلابی که از فیضیه آغاز شد، سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده، فراز و نشیب و سختی و گردنه داشته، اما توقف نداشته است.

وی با بیان اینکه این انقلاب توان مضاعفی پیدا کرده که مشکل‌های اقتصادی و غیراقتصادی کشور را حل کند بیان داشت: احساس دشمنان این بود، اگر این پیشروی ادامه پیدا کند، مرگشان قطعی است، از این رو راهبرد اصلی برای تحقق این هدف را، مردم قرار دادند، بعد هم گفتند چگونه می‌شود این مردم را به صحنه آورد؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: آمریکایی‌ها گفتند، اگر می‌خواهید آینده یک کشور را تصرف کنید، باید جوانان آن کشور را تصرف کنید و برای این کار نیز باید آنها را آمریکایی کنیم، به نحوی که آمریکایی حرف بزنند، لباس بپوشند، راه بروند و موضع‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در یک نشستی که دور هم جمع بودند، مصوباتی را نیز انجام دادند گفت: تشدید حمله‌های سایبری به انقلاب و برانگیختن مردم برای مخالفت، اعتراض و اغتشاش از این مصوبات بود، آنها به این جمع‌بندی رسیده بودند که فشارهای اقتصادی سبب شده، پایگاه مردمی نظام از بین برود.

وی افزود: توسعه اقدام‌های خرابکارانه، همزمان با پشتیبانی از اغتشاشات و مسلح کردن افرادی که این توانمندی را دارند نیز جزو برنامه‌هایشان بود تا کنار اغتشاش‌ها و خراب‌کاری‌ها عملیات مسلحانه هم داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: این روزها می‌شنویم که محموله‌های سنگین اسلحه وارد کشور می‌شود و به لطف الهی و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) چه در وزارت اطلاعات و چه در سازمان سپاه، این توطئه خنثی شده‌است.

نماینده رهبری در سپاه همچنین مقابله با انقلاب اسلامی در منطقه از جمله سوریه و عراق را از دیگر طرح‌های دشمن خواند و گفت: به صراحت می‌گویند، باید ایران را در سوریه و عراق بزنید، همچنین محور اغتشاشات دو امر مسائل اقتصادی و مساله زنان و حجاب باشد، به این نتیجه رسیدند که زنان و دختران یک ظرفیت خوبی برای برانگیختن مردان در برابر حاکمیت هستند.

وی افزود: سرکرده‌هایی از گروهک‌های کُردی، منافقین و شرور دیگری نیز بودند، نماینده آمریکایی‌ها آمد با این‌ها صحبت کرد، و چند دستور از جمله تشکیل اتاق جنگ داخلی علیه نظام که هماهنگ کننده همه نیروهای ضد انقلاب مقابل انقلاب باشد را بیان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی مختل کردن نظام اجتماعی، آشفته کردن زندگی مردم و فضاسازی گسترده علیه شخص رهبری را نیز از دیگر برنامه‌های دشمن ذکر کرد و افزود: آنها گفتند، ولایت فقیه یک خطر است و شخص ولی فقیه هوشیار است، باید او را شکست و از چهره‌ها انداخت.

حاجی صادقی ارتباط سازمان‌دهی شده و سلولی با لیدرها را نیز از دیگر برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن دانست و یادآور شد: بعد گفتند برای انجام این عملیات چهار مرحله داریم، اول بیانیه‌هایی از سوی افراد اصلاح طلب و دیگران صادر، و زمینه برای اعتراض فراهم شود.

وی همچنین اعتراض، اعتصاب و اغتشاش را گام‌های بعدی طراحی شده دانست و گفت: اما قبل از مهرماه یک دختری در یک حادثه‌ای که مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر بود، به خاطر بیماری از دنیا می‌رود، فضایی در کشور درست شد، یک سلسله افراد از روی آگاهی، یک عده نیز بدون آگاهی، یک عده مسئولین هم منفعلانه، به گونه‌ای عمل کردند، که دشمن به این جمع‌بندی رسید، گذراندن مراحل لازم نیست، از همین اول به سراغ مرحله چهارم می‌رویم و اغتشاش را فعال کردند، و رئیس جمهور آمریکا، انگلیس و فرانسه و عربستان وارد عمل شدند و اطمینان دادند، نگران نباشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی افزود: اکنون حرف دشمن این است که ایران از این بحران عبور کرد، باید فکر دیگری بکنیم، می‌گویند خیلی تلاش کرده‌ایم، این دو گانگی را به صحنه جوانان و حتی مدارس بکشانیم، خیلی امیدوار بودند اگر این اغتشاش‌ها به مدارس و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه کشیده شود، از دانشگاه کارآمدی بیشتری دارد.

وی گفت: به باور دشمنان برای اینکه وضعیت آشفته و ناآرام کشور به آرامش نرسد، باید یک کارهایی صورت بگیرد، گرچه خیلی امید ندارند که به اهداف برسند، اما لااقل می‌شود ذهن و توان مسئولان را متوقف کنند که به کارهای دیگر حرکت نکنند، از این رو از حدود یک ماه پیش، پنج اقدام، از جمله ترور کور و غافلگیر کننده برای ایجاد رعب و ترس والقای ناامنی را در دستور کار داشته و دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی ایجاد بخش‌های مختلفی برای اعتصاب، همچنین تعرض به مقدسات را از دیگر اقدامات خواند و گفت: حرف دشمن این است ‌که در این حوادث یک دستاورد داشته‌ایم و آن این است که قبح تعرض به مقدسات، قرآن و مسجد از بین رفته است.

وی گفت: انتقام گرفتن از نهادهایی که نه تنها با اغتشاش‌ها همراهی نکردند، بلکه مزاحم نیز بودند، از دیگر برنامه‌هاست، که اولین آن روحانیت و حوزه‌های علمیه است، تعجب نکنید حمله به مدارس و حوزه‌های علمیه در کشور زیاد شده و جنگ با عمامه راه انداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی افزود: در این حوادث، منتفعینی که از سفره انقلاب به جایی رسیده بودند، همان اول مردودی خود را نشان دادند، که البته این ریزش‌ها، ریزش غده سرطانی و بیماری بی‌درد نیز بد نیست، چون گاهی اراده خدا این است، فتنه‌هایی پیش بیاورد، افراد از خودشان کشف حجاب کنند و ماهیتشان را نشان دهند، دشمن آنچنان غضبناک شده که با حمله به روحانی و عمامه می‌جنگد.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین آتش زدن خانه بسیجی‌ها، حوزه‌های علمیه و دفاتر امامان جمعه را نه یک هنر و عملیات نظامی موفق بلکه اقدامی برای انتقام توصیف کرد و گفت: امروز بیشتر حمله‌ها متوجه روحانیت و بسیجیان است، چراکه دشمن را ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتشان این است که مسئولان و مردم را بی‌طاقت و در تصمیم‌گیری گرفتار اشتباه و تزلزل کنند، که البته مسامحه غلط است و حق فیضیه است که از مسئولان مطالبه کنند، در برابر فاسد نرمش اشکال ندارد اما در برابر مفسد، قرآن به ما اجازه نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی گفت: یکی از برجسته‌ترین مصادیق جهاد تبیین، جهاد امید آفرینی است، مرعوب شدن و ناامید شدن نخستین گام شکست می‌باشد، دشمن شکست خورده، تلاش می‌کند، شکست‌های خود و موفقیت‌های ما را نشان ندهد.

وی یادآور شد: به‌رغم وجود مشکلات و اشتباهات، اما کلیت انقلاب از این فتنه نیز به عنوان یک فرصت استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت افشای نقشه‌های دشمن گفت: باید به دشمن بگوییم، آمریکا همان شیطان بزرگ است، از شیطان جز دشمنی انتظار نمی‌رود، امروز نقشه او برای شیطنت، ضدیت با دین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی گفت: این فتنه، اقتصاد پایه نبود، دین پایه بود، امروز به این جمع‌بندی رسیدند، که موتور انقلاب را خاموش کنند، موتوری که هم رهبری را زنده و بالنده و تاثیرگذار می‌کند، هم مردم را نگه می‌دارد.