معاون شهردار قم: جوان‌ترین ناوگان اتوبوس‌رانی در کشور متعلق به قم است

برنامه‌ریزی برای خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم را جوان‌ترین ناوگان اتوبوس‌رانی در کشور دانست و گفت: بعد از 10 سال برای اولین بار دولت سهم خود را در خرید اتوبوس برعهده‌گرفته و شهرداری قم در تلاش برای خرید 99 دستگاه اتوبوس جدید است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم را جوان‌ترین ناوگان اتوبوس‌رانی در کشور دانست و گفت: بعد از 10 سال برای اولین بار دولت سهم خود را در خرید اتوبوس برعهده‌گرفته و شهرداری قم در تلاش برای خرید 99 دستگاه اتوبوس جدید است.

به گزارش شهرنیوز، مسعود طبیبی با تأکید بر ارتقای کیفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر قم اظهار داشت: امروز در شهر قم ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم به‌عنوان اصلی‌ترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در حال فعالیت بوده و ارتقای کیفیت این ناوگان در دستور کار قرارگرفته شده است.

وی اصلاح خطوط ناوگان اتوبوس‌رانی را موردتوجه قرارداد و افزود: یکی از الزامات افزایش درصد استفاده مردم از اتوبوس در سفرهای درون‌شهری، اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی بوده که انجام‌شده و طی برنامه‌ریزی منظم تمام شهر تحت پوشش ناوگان اتوبوس‌رانی قرار خواهد گرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تعداد خطوط اتوبوس‌رانی در سطح شهر را ۲۴ خط اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴ خط با ۱۳۵ دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی شده و تلاش می‌کنیم در تمام ساعت کار اتوبوس‌ها نظم سرفاصله حرکتی خودروها حفظ شود.

وی سپس مشکلات تردد اتوبوس‌ها و نبود نظم کامل در سرفاصله‌های تمام خطوط را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر در ساعت‌های مشخص مانند زمان تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، نیاز به سرویس‌های ویژه داریم که باعث تغییر در تعداد اتوبوس‌های مشخص در هر خط می‌شود.

طبیبی ادامه داد: در  ساعت‌های اوج باید یک یا دو اتوبوس از خطوط کم مسافر گرفته شود و به خطوطی که متقاضی بیشتری داشته وارد کنیم و این باعث افزایش زمان حرکت اتوبوس‌ها و وقفه در سرفاصله اتوبوس‌ها در بعضی از خطوط کم مسافرتر می‌شود.

وی به سرویس‌های ویژه و منظم خارج از برنامه سازمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این خطوط جز وظایف و برنامه کاری سازمان اتوبوس‌رانی نیست، اما با توجه به وظایف فرهنگی سازمان باید این تقاضاها را نیز پاسخ دهیم و روزانه ۲۵ تا ۳۰ اتوبوس برای وظایف فرهنگی و هنری اختصاص داده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید نیز خبر داد و گفت: بعد از ۱۰ سال برای اولین بار دولت سهم خود را در خرید اتوبوس برعهده‌گرفته و اتوبوس ۵ میلیارد تومانی به قیمت یک میلیارد تومان به شهرداری‌ها اختصاص داده‌شده و شهرداری ۹۹ دستگاه اتوبوس ثبت‌نام کرده است.

وی در پایان  ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم را یکی از جوان‌ترین ناوگان‌های کشور دانست و بیان کرد: شهر قم جوان‌ترین ناوگان اتوبوس‌رانی را در کشور دارد و امیدواریم با ورود این ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید، بخش زیادی از کمبودهای اتوبوس در شهر رفع و نظم خوبی در سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها ایجاد شود.