معاون شهردار قم خبر داد:

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در مقابله با بحران در شهرداری قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز شهر در مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی برای نخستین بار در سال 1401 خبر داد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز شهر در مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی برای نخستین بار در سال 1401 خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، مهدی اصفهانیان مقدم در مانور عملیات زمستانی شهرداری قم که در مرکز پایش هوشمند و پشتیبانی ماشین‌آلات خدمات شهری برگزار شد، مجموعه سیاست‌های شهرداری را با رویکرد پیشگیرانه دانست و اظهار داشت: برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شهر جلسات زیادی برگزار شده و ۱۶۹ نقطه آسیب‌پذیر در شهر شناسایی شده است.

وی ضمن تشکر از کمیسیون خدمات شهری شورا و مدیران در تمام مناطق از برطرف شدن ۹۰ درصد نقاط آسیب‌زا در شهر خبر داد و افزود: همچنین تجهیزات و ادوات لازم برای مناطق پیش‌بینی شده و برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ تا امروز و در هشت ماه سال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات و ادوات مرتبط با حوادث طبیعی و غیرطبیعی خریداری شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: امروز در مانور زمستانی شهرداری بیش از ۳۰۰ دستگاه مکانیزه خدمات شهری متناسب با حوادث و بحران‌های شهری مانند بارش‌های ناگهانی، برف و یخبندان حضور داشته و به‌صورت آزمایشی سنجش و آزمایش می‌شود.

وی شهر قم را در حوزه تخصصی مقابله با آب‌گرفتگی آماده دانست و بیان کرد: در این حوزه نیز تعداد زیادی تانکر، پمپ و ۲۰ هزار کیسه مخلوط شن و نمک در ۳۰ نقطه شهر گذاشته شده تا در زمان برف و یخبندان بتوانیم خدمات خوبی به شهروندان و زائران داده و شرایط ایمنی را در سطح مناطق هشتگانه ایجاد کنیم.

اصفهانیان مقدم در ادامه حضور و مشارکت مردم را در مدیریت شهری قابل توجه خواند و خاطرنشان کرد: جلسات زیادی با شهروندان در سطح مدارس، مساجد و محلات برای آموزش و ارتقاء فرهنگ شهروندی برگزار شده تا بخشی از آسیب‌های احتمالی که بر اثر عدم جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و تجمع آن در انهار معابر را کاهش دهیم.

وی در پایان عامل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را تعامل خوب بین دستگاهی دانست و ابراز کرد: امروز شاهد تعامل خوب دستگاه‌ها برای مدیریت شهر برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان هستیم و امیدواریم با شرایطی که وجود دارد بتوانیم شهری ایمن را برای شهروندان ایجاد کنیم.