اشتباهی که سکوی مسابقات را از قم گرفت…

در اشتباهی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور، نام کشتی‌گیران ترکیب اصلی تیم قم به عنوان نفرات سهمیه‌ای ثبت شد به همین خاطر در پایان مسابقات ۴۰ امتیاز از قم محاسبه نشد.

در اشتباهی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور، نام کشتی‌گیران ترکیب اصلی تیم قم به عنوان نفرات سهمیه‌ای ثبت شد به همین خاطر در پایان مسابقات ۴۰ امتیاز از قم محاسبه نشد.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در اقدامی عجیب ۴۰ امتیاز از تیم استان قم برای ایستادن روی سکو محاسبه نشد.

به گفته رئیس هیئت کشتی قم، تیم استان قم که با ۱۰ کشتی گیر در ترکیب اصلی و چند سهمیه به این مسابقات اعزام شد و در حالی که محمد مهدی جواهری و محمد جواد رضایی، دو فرنگی کار نام آشنای قم طبق لیست ارسالی به فدراسیون کشتی در ترکیب اصلی مشخص شدند اما اسامی آن‌ها از سوی فدراسیون در ترکیب سهمیه‌ای قم ثبت شده بود.

به گزارش ایسنا، این اشتباه زمانی حائز اهمیت می‌شود که در جمع بندی امتیازات نهایی برای رفتن تیم‌ها روی سکو امتیازات نفرات ترکیب اصلی محاسبه می‌شود و امتیازات نفرات سهمیه‌ای لحاظ نمی‌شود.

به همین خاطر در شرایطی که جواهری با کسب نشان طلا ۲۵ امتیاز و رضایی با کسب مقام سوم ۱۵ امتیاز برای قم به ارمغان آورده بودند با سهل انگاری مربیان و یا مسئولان پذیرشریال امتیازات این دو ورزشکار برای قم محاسبه نشد و سبب شد تیم استان قم از رفتن روی سکوی تیمی باز بماند.

کشتی قم در مسیر پیشرفت قرار دارد

در همین راستا محمدهادی علیایی، رئیس هیئت کشتی قم، درگفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: اگر صاحب‌نظران کشتی نتایج کشتی استان قم در طول سالیان اخیر را کارشناسی شده تحلیل کنند به این نتیجه خواهند رسید که کشتی قم در ریل توسعه پایدار قرار دارد و کمتر مسابقه‌ای است در سطح کشور برگزار شود که نمایندگان قم در آن موفق به کسب مدال نشده باشند و امروز نیز کشتی قم به دنبال کسب سکوی‌های سه گانه کشوری است.

وی در رابطه با روند پیشرفت کشتی قم اظهار کرد: برای مثال سال گذشته تیم کشتی فرنگی استان قم در لرستان با کسب سه مدال عنوان سوم کشور را به دست آورد اما امسال تیم کشتی فرنگی نونهالان ما با ترکیبی نو پا در میدان مسابقات نونهالان گذاشت و با کسب ۵ مدال سوم کشور شد.

مسیر استعدادیابی را به درستی طی کردیم

وی بیان کرد: تیم نونهالان سال گذشته، امسال در رده سنی نوجوانان قرار دارد در مسابقات دانش آموزی کشور موفق به کسب ۵ مدال شد که این نشان از فرایند صحیح استعدادیابی و استعدادپروری است که در عرصه کشتی قم شاهد بروز و ظهور آن هستیم.

رئیس هیئت کشتی قم اضافه کرد: از تیم نونهالان سال گذشته امیر مهدی سعیدی نوا و شاهرخ میکائیلی به مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین اعزام شدند که موفق به کسب دو نشان طلا و برنز شدند.

وی  یادآور شد: دامنه موفقیت‌های کشتی استان قم در حال حاضر به گونه‌ای است که صحبت کردن در مورد آن شاید خیلی مطلب نو و جدیدی نباشد اما باید به این نکته توجه داشت که استان قم تنها یک شهرستان و یک هیئت کشتی دارد و هیات کشتی نیز تنها دو سالن در اختیار دارد که یکی از آن‌ها را تبدیل به پایگاه کشتی آزاد و یکی دیگر را پایگاه کشتی فرنگی کرده است.

وی عنوان کرد: شاید در رسانه‌ها اعلام شود تیم استان قم، اما در واقع نمی‌توان قم را با سایر استان‌ها مثل خوزستان، فارس، مازندران و تهران در یک راستا قیاس کرد و می‌بایست از لحاظ شاخص جمعیت، مساحت تعداد شهرستان و… و. مورد ارزیابی قرار بگیرد.

علیایی ادامه داد: اگر ابعاد تعداد شهرستان، تعداد جمعیت استان، تعداد مربیان، تعداد هیات‌های استانی، تعداد باشگاه های و نفرات فعال در عرصه کشتی قم را با سایر استان های صاحب کرسی مقایسه کنیم تازه به جایگاه و موقعیت فعلی کشتی قم در کشور پی خواهیم برد.