آیین بزرگداشت شهدای قمی حادثه هواپیمای اوکراینی در حرم حضرت معصومه برگزار شد

آیین گرامیداشت سومین سالگرد شهدای قمی حادثه هواپیمای اوکراینی، جمعه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد.

آیین گرامیداشت سومین سالگرد شهدای قمی حادثه هواپیمای اوکراینی، جمعه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور برخی مسئولان استانی و سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم ترتیب یافت، یاد و نام شهیدان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گرامی داشته شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت به مناسبت وفات جانسوز حضرت ام‌البنین‌(س)، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار داشت: ما همواره در معرض امتحان الهی قرار داریم، خداوند به وسیله گرفتار کردن افراد در بلا و مصیبت آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی با بیان اینکه رسیدن به پاداش و نعمت‌های بزرگ تنها با سربلند بیرون آمدن از امتحان‌های الهی ممکن می‌باشد گفت: اهل بیت و بزرگان دینی در کلام و سخنان خود، بلاهایی که خدا نازل کرده را حاکی از توجه خداوند به بندگان خود می‌دانستند.

وی در ادامه با اشاره به سیزدهم جمادی‌الثانی سالروز وفات‌ام‌البنین و تکریم مادران شهیدان گفت: این بانوی بزرگ اسلام، الگو و اسوه کاملی از صبر، بردباری و استقامت است، چون وقتی خبر شهادت فرزندانش را شنید، فرمود همه هستی خود را فدای امام حسین(ع) می‌کنم.

وی با ذکر اینکه مادران شهیدان از مکتب ام‌البنین درس گرفته‌اند گفت: مادران شهدا در دوران دفاع مقدس، همچنین در جریان دفاع از حرم و دفاع از نظم و امنیت کشور، خود و فرزندانشان را فدایی ولایت می‌دانند، که نشان دهنده بصیرت بالایی است که با تامل در سیره‌ ام‌البنین کسب کرده‌اند.

مومنی همچنین با تجلیل از ایثار و صبر مثال‌زدنی خانواده شهیدان اکراینی خاطرنشان کرد: این حادثه برای همه ملت ایران بسیار ناگوار بود.

لازم به ذکر است، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ ماه ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی، امیرحسین اویسی و همسرش سارا حمزه‌ای و فرزندشان عسل اویسی، محمدامین بیروتی و محمدرضا کدخدایی، الینا مرتصی تربحی و عفیفه اصغر علی تربانی شهیدان قمی سانحه هوایی اوکراین بودند.