ذوالنوری خبر داد:

احتمال ارائه لایحه بودجه سه دوازدهم دولت برای سال ۱۴۰۲

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هنوز برنامه هفتم را برای بررسی به مجلس نفرستاده است از احتمال ارائه لایحه بودجه سه دوازدهم دولت برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هنوز برنامه هفتم را برای بررسی به مجلس نفرستاده است از احتمال ارائه لایحه بودجه سه دوازدهم دولت برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن همایش کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: هر روز تعطیلی، ۲,۷۰۰ میلیارد تومان به کشور ضربه می‌زند که یکی از علل تعطیلی آلودگی هوا است که ناشی از کمبود سوخت پاک بوده چرا که نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از گاز مازوت هستند.

حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید بر امر فرهنگ سازی در مصرف انرژی گفت: امروز در اتوبان قم تا تهران تابلوهای تبلیغاتی بسیار با مصرف برق زیاد به چشم می‌خورد که این امر مانع از فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه خواهد شد و وقتی مردم این حجم استفاده از برق برای امر تبلیغ کالاها را می‌بینند انگیزه‌ای برای صرفه جویی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه قرار است بودجه برشی از برنامه پنج ساله باشد و از طرفی دولت برنامه جدید را نداده و بودجه را ارائه کرده، هیئت رئیسه مجلس می‌گوید بودجه باید بر اساس برنامه جدید باشد.

نماینده قم در خانه ملت بیان داشت: دولت لایحه بودجه را به تناسب برنامه جدید بسته که البته هنوز سیاست‌های آن اعلام و به تصویب مجلس نرسیده است و هیئت رئیسه مجلس نیز اعلام کرده که بودجه باید باز گردد تا لااقل بر اساس برنامه ششم تدوین شود.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم حداقل شش ماه طول خواهد کشید تا بررسی و تصویب آن در مجلس صورت گیرد افزود: اگر امروز دولت برنامه هفتم را بفرستد اگر همه تعطیلات کنار گذاشته شود به آخر سال نمی‌رسد و به احتمال قوی لایحه بودجه سه دوازدهم و یا یک چهارم رخ خواهد داد.