دانش آموزان قمی با کسب ۱۱ مدال المپیادی خوش درخشیدند

مؤسس و مدیر خانه المپیاد بسیج دانش‌آموزی قم گفت: با استفاده از ظرفیت مدال‌آوران علاوه بر تبدیل استان به‌عنوان یکی از قطب‌های خدمات رسان به دانش آموزان، امسال همانند دو سال گذشته با کسب ۱۱ مدال، برگه زرین دیگری در ادوار آموزش و پرورش قم رقم خورد.

مؤسس و مدیر خانه المپیاد بسیج دانش‌آموزی قم گفت: با استفاده از ظرفیت مدال‌آوران علاوه بر تبدیل استان به‌عنوان یکی از قطب‌های خدمات رسان به دانش آموزان، امسال همانند دو سال گذشته با کسب ۱۱ مدال، برگه زرین دیگری در ادوار آموزش و پرورش قم رقم خورد.

لعیا عبدالحسینی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به شرایط انتخاب و پذیرش دانش آموزان المپیادی اظهار داشت: در سال‌های گذشته انتخاب دانش آموزان صرفاً از مدارس سمپاد و بر مبنای علاقه‌مندی و عالی بودن ازنظر درسی انجام می‌شد اما از سال 99 این امکان برای تمام مدارس استان ازجمله مدارس حاشیه نیز فراهم شد.

مؤسس و مدیر خانه المپیاد بسیج دانش‌آموزی استان قم بابیان اهداف این مجموعه تصریح کرد: افتتاح مؤسسه‌ای به نام خانه المپیاد که زیر نظر پایگاه علمی بسیج دانش‌آموزی استان است باهدف جذب مدال‌آوران سنوات گذشته در یک مجموعه و استفاده از ظرفیت علمی و تجربی آن‌ها به‌عنوان مدرس یا مشاور برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر جامعه نخبگانی است.

وی اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان مستعد استان را برشمرد و عنوان کرد: در زمینهٔ ارتقاء کمی و کیفی جایگاه استان در فرآیند المپیادهای علمی دانش‌آموزی در سطح ملی و حتی بین‌الملل برنامه‌ریزی‌های منسجمی انجام‌شده که ایجاد اشتغال‌زایی برای حدود 50 نفر از دانشجویان نخبه بسیجی و مدال‌آور به‌عنوان مدرس و مشاور ازجمله این اقدامات است.

به گفته‌ عبدالحسینی برای تسهیل دسترسی دانش آموزان داوطلب شرکت در فرآیند المپیادهای علمی به محتوا و منابع موردنیاز با همکاری اداره استعدادهای درخشان و حمایت مستقیم مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان تعداد 700 جلد کتاب تخصصی توسط آموزش و پرورش و 200 جلد توسط خانه المپیاد جمع‌آوری شد.

وی راهیابی دانش آموزان غیر سمپادی را به المپیادهای جهانی بسیار ارزشمند دانست و افزود: توسعه و ترویج آموزش المپیادهای علمی دانش‌آموزی برای اولین بار در مدارس غیر سمپادی استان و به‌تبع آن کسب مدال‌های رنگارنگ توسط این دانش آموزان طی دو سال اخیر در تاریخ آموزش و پرورش قم بی‌نظیر بود.

مدیر خانه المپیاد بسیج دانش‌آموزی استان، تحت پوشش قرار دادن آموزش دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند را از پایه‌ هشتم دوره تحصیلی مورد تأکید قرارداد و گفت: تا قبل از شروع فعالیت خانه المپیاد، آموزش داوطلبین فرایند مذکور از مرحله دوم آزمون و بعضاً در پایه یازدهم صورت می‌گرفته لذا کیفیت آموزش به‌واسطه شروع آن از مرحله مقدماتی موجب ارتقاء سطح پذیرفته‌شدگان و کسب مدال‌های رنگارنگ شده است.

وی تخصیص یک ساختمان خاص ویژه فعالیت خانه المپیاد در استان را ضروری دانست و یادآور شد: به‌روزرسانی منابع و محتواهای آموزشی کتابخانه تخصصی و حمایت قوی آموزش و پرورش باهدف حذف مافیای آموزشی، تسهیل و بسترسازی شناسایی دانش آموزان مستعد و آموزش آن‌ها برای توانمندسازی هرچه بیشتر و برنامه‌ریزی ورود نخبگان استان به عرصه رقابت‌های بین‌المللی و موارد دیگر را نیازمند حمایت ویژه دانست.

عبدالحسینی مدیریت کاهش دغدغه ذهنی جامعه نخبگانی فعال مجموعه را درزمینهٔ اشتغال بسیار مهم تلقی کرد و افزود: با تقویت هر چه بیشتر مجموعه کادر مشاوره و مدرسان و استفاده از ظرفیت مدال‌آوران سال‌های قبل علاوه بر تبدیل استان به‌عنوان یکی از قطب‌های خدمات رسان به دانش آموزان و مدارس برخی استان‌ها، امسال نیز همانند دو سال گذشته با کسب 11 مدال (طلا، نقره و برنز) برگه زرین دیگری در ادوار آموزش و پرورش قم رقم خورد.

مدیرخانه المپیاد بسیج دانش‌آموزی استان گفت: این دانش آموزان در رشته های جغرافیا، تفکر و کارآفرینی، علوم و فناوری نانو، نجوم و اختر فیزیک، ادبیات و اقتصاد  حائز رتبه های برتر شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از شناسایی و ارجاع دانش آموزان از طریق اداره استعدادهای درخشان به خانه المپیاد سپرده می‌شوند که با توجه به نوع المپیاد با برگزاری کلاس و مشاوره و آزمون و گاهی کلاس‌های حضوری نیز برگزار می‌شود که پس از قبولی در مرحله تا مرحله نهایی اساتید به‌عنوان معلم راهنما و مشاور در کنار آن‌ها هستند.