ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ در مناطق هشتگانه شهر قم

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای احداث 3 هزار و 500 سلول پارکینگ در مناطق هشتگانه شهر خبر داد.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای احداث 3 هزار و 500 سلول پارکینگ در مناطق هشتگانه شهر خبر داد.

سید امیرعباس صفوی با اشاره به مشکلات و کمبود پارکینگ در شهر اظهار داشت: امروز در بخش پارکینگ با عقب‌ماندگی‌های بیش از یک دهه‌ای روبه‌رو هستیم که باید با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و علمی این فاصله جبران شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، پارک‌های غیرمتعارف در معابر اصلی خیابان را به‌عنوان یکی از مشکلات حذف پارکینگ در شهر مورد توجه قرار داد و افزود: این مشکل تنها به هسته مرکزی شهر مربوط نمی‌شود و ما امروز شاهد مشکلات زیادی در تمام نقاط شهر هستیم که باید مدیریت شود.

وی از برنامه‌ریزی جامع در حوزه پارکینگ برای همه مناطق شهر خبر داد و بیان کرد: از سال گذشته مطالعات جامعی برای ساخت و احداث پارکینگ در مناطق هشتگانه آغازشده و پتانسیل‌های هر منطقه برای احداث پارکینگ به‌صورت مجزا شناسایی‌شده است.

صفوی خاطرنشان کرد: در این برنامه ساخت انواع پارکینگ‌های طبقاتی، مکانیزه و موقت دیده‌شده است و در سال ۱۴۰۱ نیز ردیف بودجه‌ای برای احداث پارکینگ طبقاتی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد تا بتوانیم ساخت پارکینگ را دنبال کنیم.

وی از ساخت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ در شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد پارکینگ به‌صورت مرحله‌ای ساخته می‌شود و باید در نظر داشته باشیم ساخت پارکینگ زمان‌بر بوده و در حال حاضر نقشه‌ها تصویب‌شده و زمین به پیمانکار تحویل داده‌شده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان تأکید کرد: عقب‌ماندگی چند دهه در ساخت پارکینگ را نمی‌توانیم بدون برنامه و ناگهانی حل کنیم، زیرا تنها ساخت پارکینگ نمی‌تواند مشکلات ترافیکی شهر را حل کند، زیرا ساخت پارکینگ خود عامل تشویق سفر با خودروی شخصی بوده و ما نیاز داریم مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی به جای خودروی شخصی دعوت کنیم.