شور و شکوه پس از دوسال وقفه در دیدارهای شیرین و فراموش نشدنی

دیدار صبح دوشنبه مردم شهر مقدس قم با رهبر معظم معظم انقلاب پس از دو سال وقفه، با جلوه هایی از شور و شکوه و با آیه ای که صبر و مقاومت توصیه می کرد، همراه بود.

دیدار صبح دوشنبه مردم شهر مقدس قم با رهبر معظم انقلاب پس از دو سال وقفه، با جلوه هایی از شور و شکوه و با آیه ای که صبر و مقاومت توصیه می کرد، همراه بود.

به گزارش ایرنا، مردم انقلابی شهر قم صبح دوشنبه به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) تهران دیدار کردند.

تجمع مردم قم برای دیدار با رهبر معظم انقلاب ساعت پنج بامداد دوشنبه در مصلای قدس قم انجام شد و حدود ۷۰۰ تن از مردم این شهر با چندین دستگاه اتوبوس به سمت تهران حرکت کردند و شور مردم انقلابی قم که پس از دوسال وقفه ، قرار است دیدار تازه کنند، وصف ناشدنی بود.

از حوالی ساعت هشت صبح سیل مشتاق مردم وارد حسینیه امام خمینی(ره) شدند . جمعی از مسوولان استان قم نیز در داخل صف مردمی همراه با مردم وارد حسینیه شدند و عده زیادی از کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم که تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی را در دستان خود داشتند، جلوه گری می کرد.

در این دیدار همچون دیدارهای گذشته رهبر معظم انقلاب، برای رعایت پروتکل های بهداشتی، تمام شرکت کنندگان، ماسک زده داخل حسینیه امام خمینی(ره) حضور یافتند و آیه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ‌» از آیات مبارک سوره آل عمران که اشاره به صبر و مقاومت در امور دین و ارتباط مومنین با یکدیگر دارد، اولین جلوه ای بود که چشم حاضران را به خود خیره می کرد و به تامل وا می داشت .

پیش از ورود به حسینیه نیز جمله ای از بنیان گذار جمهوری اسلامی با مضمون “«قم شهری است که در آن ایمان، علم و تقوا پرورش یافته است» که اشاره ای مستقیم به جایگاه مردم قم دارد، نصب شده بود.

در این دیدار آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار قم و جمعی از معاونانش به همراه نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل استان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان قم در صف اول حضور داشتند.

قبل از ورود حضرت آیت الله خامنه ای به سالن حسینیه، یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) در وصف ولایت پذیری مردم مومن و انقلابی قم و ارادت آنان به این خاندان مداحی کرد.

با ورود رهبر معظم انقلاب به حسینیه، مردم با شعارهای «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»، «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» از حضرت آیت الله خامنه ای استقبال کردند.

دیدار با قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حالت رسمی به خود گرفت و سپس مردم قم سرودی که با نام حضرت زهرا(س) شروع می شد را جمعی خواندند.

به نام مادری که عطر نام او // به نام زن همیشه داده آبرو
به نام مادری که زندگی ما // به نام نامی‌اش گرفته رنگ و بو
می‌مانم شبیه مادرم // می‌مانم به پای باورم
می‌مانم مدافع حرم، می‌مانم

جمعی از نوجوانان و جوانان حاضر در دیدار در کف دستان خود شعارهایی در حمایت از رهبر معظم انقلاب نوشته بودند که توجه عکاسان را به خود جلب کرد و مطابق همه دیدارهای مردمی، نامه ها و دلنوشته‌های مردم به رهبرمعظم انقلاب پس از دیدار جمع آوری شد.