مدیر بهره برداری شرکت گاز قم عنوان کرد:

گرانی گاز‌ تنها برای مشترکین پرمصرف

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان قم با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص نرخ جدید تعرفه مصرف گاز گفت: در این مصوبه 12 پله برای مصرف گاز تعیین شده که تعرفه برای مشترکانی که مصرف گاز آنان بین پله اول تا سوم است، هیچ تغییری نخواهد کرد.

 تأکید بر گرانی گاز‌ تنها برای مشترکین پرمصرف در فصل سرد

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان قم با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص نرخ جدید تعرفه مصرف گاز گفت: در این مصوبه 12 پله برای مصرف گاز تعیین شده که تعرفه برای مشترکانی که مصرف گاز آنان بین پله اول تا سوم است، هیچ تغییری نخواهد کرد.

علی پاکدامن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، با بیان اینکه شرکت گاز به عنوان متولی تامین گاز وظیفه خطیری را دارد اظهار داشت: شرکت ملی گاز کشور بر حسب وظیفه ای که داشته طی این سال ها توانسته است به خوبی به این وظیفه عمل کند و ما تاکنون کوچکترین مشکلی در بخش مصرف کنندگان صنعتی و خانگی نداشته ایم، که این خود هم یک فرصت و هم یک تهدید است.

وی گفت: فرصت از این بابت که گاز به عنوان یک انرژی ارزان جایگزین سوخت هایی که آلایندگی دارند در اختیار صنایع و مصارف خانگی قرار گرفته و تهدید از این بابت که شهروندان به مرور زمان فراموش کرده اند که باید رعایت لازم را داشته و قدر این نعمت را بدانند.

مدیر بهره برداری شرکت گاز قم با تاکید بر اهمیت صرفه جویی مصرف گاز افزود: در فصول سرد مصرف گاز به دلایل مختلف بالا می رود که نیاز است در این خصوص شهروندان به مصرف بهینه گاز توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه اظهارات خود بیان داشت: متاسفانه علی‌رغم اعلام ناترازی شدید گاز در ایام سرد، استفاده از وسائل گرمایشی در محل‌های روباز توسط مراکز تجاری به ویژه رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها انجام می‌شود،

پاکدامن در این خصوص گفت: اکیپ‌های پایش شرکت گاز استان قم طبق قانون در مرحله اول نسبت به صدور اخطار به مراکز متخلف اقدام نموده و در نوبت دوم در صورت عدم رعایت موضوع، نسبت به قطع جریان گاز اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان دومین کشور دارای مخازن گاز و سومین کشور تولید کننده گاز در جهان به شمار می رود تصریح کرد:متاسفانه بزرگترین مصرف کننده گاز نیز هستیم و سرانه مصرف گاز ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست.

مدیر بهره برداری شرکت گاز قم در بخش دیگری ازگفتگوی خود اضافه کرد: بیش از ۹۹ درصد شهروندان قمی از گاز به عنوان تامین انرژی بهره می برند و تمام روستاهای بالای بیست خانوار به جز یک مورد از نعمت گاز برخوردارند.

مدیر بهره برداری شرکت گاز قم با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص نرخ جدید تعرفه مصرف گاز گفت: در این مصوبه ۱۲ پله برای مصرف گاز تعیین شده که تعرفه برای مشترکانی که مصرف گاز آنان بین پله اول تا سوم است، هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی همچنین ادامه داد: اما پله چهارم تا ششم ۳۰ درصد افزایش و پله هفتم تا دهم ۵۰ درصد افزایش را نسبت به تعرفه قبلی داشته‌اند. همچنین تعرفه پله‌های یازدهم و دوازدهم عددهای ثابت ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب تعیین شده است.

پاکدامن در خصوص قطع جریان گاز مشترکین پرمصرف اعم از خانگی، ادارت و … توضیحاتی ارائه و از اجرای طرح پایش دمای ادارات و اماکن عمومی خبر داد

وی گفت: بر اساس ابلاغیه هیات وزیران، تمامی ادارات، بانک‌ها، مراکز فرهنگی، آموزشی و سایر اماکن عمومی ملزم هستند تا دمای محیط خود را روی ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه سیاست شرکت گاز قم، قطع گاز نیست بلکه تاکید بر رعایت صحیح و مصرف بهینه گاز توسط مشترکین می باشد عنوان کرد: شهروندان عزیز با رعایت یک سری نکات ساده و کم‌هزینه، علاوه بر آن که از نعمت گاز طبیعی در حد مطلوب بهره‌مند می‌شوند؛ می‌توانند هزینه‌های مصرف خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

وی همچنین به ادارات و اماکن عمومی استان هشدار داد در صورتی که دمای محیط کارشان بیش از ۱۸ درجه سانتی‌گراد باشد؛ به آنها اخطار داده می شود و در صورت رعایت الگوی مصرف و انجام تعهد کتبی گاز ان ها مجدد وصل خواهد شد.

پاکدامن همچنین با بیان نکاتی در خصوص سیاست های تشویقی و تنبیهی دولت برای مشترکین گاز گفت: تمام سیاست دولت و شرکت ملی گاز تاکید بر مصرف بهینه این انرژی است.

مدیر بهره برداری شرکت گاز قم تصریح کرد: مشترکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورتی که مصرف آنها در پلکان اول تا سوم باشد؛ گازبهای آنها رایگان خواهد بود.