مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

اختصاص ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در استان قم

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: در سال‌ جاری ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور حمایت از مشاغل و کسب و کار‌های خانگی به این استان تخصیص داده شده‌است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: در سال‌ جاری ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور حمایت از مشاغل و کسب و کار‌های خانگی به این استان تخصیص داده شده‌است.

وحید وزیری راد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱، مبلغ تسهیلات یاد شده با عاملیت چهار بانک کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک پرداخت می‌شود، سود تسهیلات مذکور به‌صورت چهار درصد کارمزد و مدت زمان پرداخت اقساط هفت ساله است.

وی افزود: سقف تسهیلات ازمحل منابع قانون حمایت از مشاغل خانگی ۱۴۰۱ درحوزه کسب و کار‌های مستقل تا سقف یک میلیارد ریال است و در حوزه کسب و کار‌های پشتیبان این تسهیلات تا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بابت به‌کارگیری ۴۰ نفر نیروی تحت پوشش پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق کار آفرینی امید و فرهنگ ارشاد اسلامی استان که در خصوص اعطای پرداخت مشاغل خانگی نقش دارند نشان می‌دهد در مجموع برای ۲ هزار ۴۸۸ نفر مجوز صادر شده‌است.

وزیری راد گفت: عملکرد سه بانک رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک نشان می‌دهد از محل منابع قانون حمایت از مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان قم حدود ۳۶۶ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت و برای یک‌هزار و ۵۲ نفر اشتغال ایجاد شده‌است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های محلی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی در راه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی، پیگیری موضوع افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته و کمک به پیدا کردن بازار‌های جدید برای فروش محصولات تولید شده از دیگر اقدام‌های صورت گرفته توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در زمینه حمایت از مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق هدف‌های تعیین شده طرح، وضعیت پرداخت تسهیلات اختصاص یافته برای حمایت از مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل و اشتغال ایجاد شده در این بخش، به صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رصد و به مسئولان ارشد استان گزارش می‌شود.