افتتاح هشت پروژه در پردیسان به ارزش 128 میلیارد تومان

مدیر منطقه هشت شهرداری تاکید کرد: تلاش شهرداری قم برای رفع نیازهای پردیسان

مراسم افتتاحیه هشت پروژه شهرداری قم بااعتبار 1280 میلیارد ریالی با حضور امام‌جمعه پردیسان، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، فرمانده سپاه استان، شهردار و جمعی از مدیران و مسئولین شهری و استانی برگزار شد.

مراسم افتتاحیه هشت پروژه شهرداری قم بااعتبار 1280 میلیارد ریالی با حضور امام‌جمعه پردیسان، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، فرمانده سپاه استان، شهردار و جمعی از مدیران و مسئولین شهری و استانی برگزار شد.

به گزارش شهرنیوز، در گام سوم از مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” هم‌زمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، برخی از پروژه‌های شهری منطقه هشت قم مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

آئین افتتاح این پروژه‌ها با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی امام‌جمعه پردیسان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، اعضای شوراي اسلامي شهر و جمعی دیگر مسئولین شهری و استانی در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

در این مراسم همچنین از سردار پاسدار محمدرضا موحد به نمایندگی از سپاه همیشه قهرمان پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل شد و همچنین خانواده شهید پاکبان حسین ذوالفقاری نیز موردتکریم شهرداری قم قرار گرفت.

تقدیر از مقام‌آوران رشته‌های ورزشی کارکنان شهرداری قم نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم به اجرا رسید.

در ادامه با حضور مسئولین در منطقه پردیسان، هشت پروژه گام سوم مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” بااعتباری بالغ‌بر 1280 میلیارد ریال و با رویکرد نیازهای اساسی مردم در منطقه پردیسان اجرایی شده و به مناسبت ایام دهه فجر در اختیار مردم قرار گرفت.

مجتمع فرهنگی ورزشی پاکبان شهید حسین ذوالفقاری در زمینی به مساحت 5000 مترمربع با اعیانی 2700 مترمربع، یکی از هشت پروژه افتتاح‌شده در روز چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه بود.

فاز دوم بلوار ابوطالب(ع)، فاز نخست زیرساخت‌های منطقه 9 پردیسان، آسفالت معابر منطقه 6 و احداث و بهسازی شوارع فرعی خیابان شهید مولوی از دیگر پروژه‌هایی است که در اختیار شهروندان پردیسان قرار گرفت.

مدیر منطقه هشت شهرداری تاکید کرد:

تلاش شهرداری قم برای رفع نیازهای پردیسان

مدیر منطقه هشت شهرداری قم در این آئین ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 8 پروژه در منطقه پردیسان قم به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

محمدحسین علی‌اکبری از پروژه اصلی در این افتتاحیه‌ها یاد کرد و گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی شهید ذوالفقاری اصلی‌ترین پروژه بوده که از سال 96 در راستای ترویج فرهنگ ورزش و توسعه عدالت محوری بین مناطق کلنگ زنی آن انجام شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه ساکنین منطقه پردیسان از اقشار کم‌درآمد هستند، بهره‌برداری از این پروژه در دستور کار قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه این مجموعه شامل زمین فوتسال، والیبال، بسکتبال، ورزش رزمی، کشتی، بدن‌سازی و بازی کودکان است، مطرح کرد: همچنین در این پروژه فضایی به مساحت هزار مترمربع برای پارکینگ اختصاص پیدا کرده است.

علی‌اکبری اضافه کرد: با توجه به اینکه این مجموعه در مجاورت بوستان طراوت است، معماری خوب و مطلوبی به شهروندان می‌دهد.

وی سایر پروژه‌های این منطقه را مدنظر قرار داد و افزود: بلوار حضرت ابوطالب(ع) که یک‌طرف مسیر آن در سال 95 اجراشده بود و با توجه به اینکه یک محور پرتردد و حادثه‌خیز بود، در دستور کار قرار گرفت و مسیر برگشت به طول 8 کیلومتر با دو تقاطع هوشمند با اعتباری بالغ‌بر 90 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به افتتاح فاز نخست زیرساخت‌های محله 9 پردیسان، عنوان کرد: این محله از اراضی واگذاری راه و شهرسازی به شهرداری بود که مقرر بود اجرای زیرساخت‌های آن بر عهده شهرداری باشد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین این زیرساخت‌ها با هزینه‌ای بالغ‌بر 600 میلیارد ریال خواهد بود، خاطرنشان کرد: با محوریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم، عملیات آب‌رسانی و فاضلاب با هزینه بالغ‌بر 200 میلیارد ریال و توزیع برق فشارقوی با اعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

علی‌اکبری با اشاره به شوارع محله 6 پردیسان که جزو تأکیدات استاندار قم بوده است، تصریح کرد: معارض این محله رفع شده و به طول 700 متر، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت با هزینه‌ای بالغ‌بر 20 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بوستان محله 5 پردیسان با عنوان بوستان ترنج آماده بهره‌برداری است، یادآور شد: عملیات احداث این بوستان به مساحت 25 هزار مترمربع از سال 97 با اعتباری بالغ‌بر 70 میلیارد ریال آغازشده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز پردیسان 26 مترمربع است، اضافه کرد: فضای سبز پردیسان جزو سرآمدترین فضاهای سبز در مناطق هشت‌گانه است.

وی با تأکید بر اینکه شوارع فرعی خیابان مولوی به طول 500 متر با هزینه 10 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است، ابراز کرد: همچنین آسفالت خیابان استقلال به عرض 20 متر با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومانی افتتاح‌شده است.

علی‌اکبری با اشاره به بهره‌برداری از آسفالت خیابان موتلفه با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان، اظهار داشت: اتفاقات خوبی برای سال آینده منطقه پردیسان در دستور کار قرار داده‌ایم.

امام جمعه پردیسان:

لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات پردیسان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی نیزدر این آئین با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب و اعمال این ماه، اظهار کرد: همچنین در ایام پیروزی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هستیم که همه باید شکرگذار نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به نام مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است که بهترین فرصت برای قدردانی از زحمات ایشان است.

امام‌جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: طبق اعتراف و اذعان تمام کارشناسان دوست و دشمن، جایگاه و پیشرفتی که انقلاب اسلامی داشته است را مدیون رهبری توانمند ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه در منطقه پردیسان زحمات بسیاری کشیده شده است، عنوان کرد: متأسفانه پروژه‌های زمین‌مانده بسیاری در منطقه پردیسان وجود دارد که برای تکمیل آن‌ نیازمند اهتمام و همکاری مجموعه‌های مختلف هستیم.