مدیرکل تعاون قم مدعی شد:

۱۳ هزار و ۸۶۵ فرصت شغلی در بخش تعاون قم ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۸۶۵ فرصت شغلی دربخش تعاون استان ایجاد شده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۸۶۵ فرصت شغلی دربخش تعاون استان ایجاد شده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

وحید وزیری راد در گفتگو با ایرنا، ضمن اشاره به این که اتحادیه تعاونی‌های فراگیر درقم برای اولین بار در کشور تشکیل شد، بیان داشت: اکنون در استان یکهزار و ۱۶۶ تعاونی با ۳۱ هزار و ۹۱۱ عضو فعال است و این بخش مهم اقتصادی درحوزه‌های مختلف فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و سایر زمینه‌ها، بسترهای خوبی برای پیشرفت قم فراهم کرده‌است.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش سطح تولید و اشتغال دربخش تعاون استان استفاده خواهیم کرد، افزود: در سال‌جاری ۱۴۳ هزار میلیون ریال تسهیلات به بخش تعاون قم پرداخت شد و این روند برای تقویت توان مالی تعاونی‌های فعال در استان ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: تعاونی‌های فعال در قم همچنین علاوه بر کمک به تامین کالاهای مورد نیاز استان، در زمینه صادرات محصولات تولیدی خود نیز وارد عرصه تجارت بین‌المللی شده‌اند و در سال‌جاری بیش‌از ۶ هزار دلار کالا حاصل فعالیت‌های این بخش به بازارهای جهانی عرضه شد.

وزیری‌راد همچنین دربخش دیگری از سخنان خود پیرامون وضعیت رسیدگی به پرونده‌های اختلاف میان کارگران و کارفرمایان درقم، گفت: در سال‌جاری سه‌هزار و ۸۷۱ جلسه رسیدگی در هیات تشخیص برای احقاق حق کارگران و کارفرمایان در این استان تشکیل شده‌است.

وی بیان داشت: همچنین درهمین مدت چهار هزار و ۷۵۰ رای در هیات تشخیص برای احقاق حق کارگران و کارفرمایان و ۹۳۷ رای در هیات حل اختلاف برای احقاق حق کارفرمایان و کارگران استان قم صادر شده‌است.

وی تاکید کرد: اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان برای افزایش سطح اشتغال در قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از توان اشتغالزایی همه بخش‌های اقتصادی همچون صنعت، خدمات، گردشگری،‌ کشاورزی،‌ تعاون، مشاغل خانگی و دیگر موارد، استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است پیرامون تعاونی های استان قم ضعف ها و مشکلات فراوانی وجود دارد که تنها بخش کوچکی از آن را در مورد تعاونی های سهام عدالت در شماره های قبل روزنامه منتشر کردیم. متاسفانه با جابه جایی مدیریتی هنوز هیچ تحولی در حوزه تعاونی ها اتفاق نیفتاده است و کماکان عده ای غیر متخصص و با استفاده از خلاءهای قانونی و لابی گری بر جان و مال مردم چنبره زده اند. در باب تعاونی های استان بنا به رسالت و وظیفه رسانه ای خود گزارش هایی از وضعیت اسفناک و تخلفات بین تعاونی ها خواهیم نوشت.