معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

آماده‌سازی 140 هکتار پارکینگ برای نیمه‌شعبان

به گزارش شهرنیوز، سید امیرعباس صفوی در گام پنجم اجرای طرح بزرگ "قم در مسیر تحول" با اعتباری بالغ‌بر 6 هزار و 900 میلیارد ریال که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی 287 واحد پارکینگ انجام‌شده و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

به گزارش شهرنیوز، سید امیرعباس صفوی در گام پنجم اجرای طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” با اعتباری بالغ‌بر 6 هزار و 900 میلیارد ریال که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی 287 واحد پارکینگ انجام‌شده و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

وی پروژه پارکینگ طبقاتی بنفشه در خیابان آذر و پارکینگ همسطح چهل اختران را مدنظر قرار داد و افزود: همزمان با مراحل آماده‌سازی 140 هکتار پارکینگ برای نیمه شعبان، این پروژه‌ها نیز در حال بهره‌برداری و آماده‌سازی هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر با جدیت پیگیر اجرای این پروژه‎ها است، مطرح کرد: برای افتتاح هرکدام از این پروژه‌ها ده‌ها و صدها عملیات اجرایی لازم است.

وی ادامه داد: در کنار پیشبرد این پروژه‌ها شاهد برنامه‌ریزی برای اتفاقات و مناسبت‌های خاص ازجمله اعیاد و بارندگی‌ها نیز هستیم.

صفوی با بیان اینکه اجرای 8 پارکینگ طبقاتی در شهر احصا شده است، عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پارکینگ‌ها 3 هزار و 120 جای پارک به ظرفیت شهر اضافه خواهد شد.

وی از برخی از این پارکینگ‌ها یاد کرد و گفت: پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) با ظرفیت 340 واحد، بلوار امین و ایران مرینوس 483 واحد، بلوار جمهوری اسلامی 150واحد ، چارسو 419 واحد و … ازجمله این پارکینگ‌ها هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه پارکینگ بنفشه با ظرفیت 200 واحد نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: عرصه این پارکینگ سه هزار و 800 مترمربع، زیربنا 11 هزار و 400 مترمربع با اعتبار بیش از 60 میلیارد تومانی بوده که 40 میلیارد آن برای احداث، 20 میلیارد برای تملک است.

وی با بیان اینکه تمام این پارکینگ‌ها در راستای مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر و طرح تفصیلی هستند، تصریح کرد: این پارکینگ دوطبقه منفی برای پارک و همسطح تجاری دارد.

صفوی اضافه کرد: پارکینگ چهل اختران نیز با ظرفیت 87 جای پارک نیازمند اعتبار 51 میلیارد تومانی است.