معاون عمرانی شهردار قم:

تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و بلوار شهید صدوقی احداث می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از احداث تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و بلوار شهید صدوقی که در مرحله ابتدایی به‌صورت روگذر اجرایی می‌شود، خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از احداث تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و بلوار شهید صدوقی که در مرحله ابتدایی به‌صورت روگذر اجرایی می‌شود، خبر داد.

عباس حلوایی زاده با اشاره به اهمیت اجرای رینگ ترافیکی فردوسی اظهار داشت: برای تکمیل این حلقه ترافیکی، کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و خیابان شهید صدوقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یکی از دلایل اصلی روگذر شدن مسیر فردوسی در تقاطع با بلوار صدوقی را مسئله تأسیسات شهری عنوان کرد و گفت: علاوه بر برق 20 کیلوولت و تاسیسات مخابراتی، وجود لوله اصلی گاز و فاضلاب کار احداث زیرگذر را زمان‌بر و پرهزینه می‌کرد که البته در آینده این طرح تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم کاهش زمان سفر،کاهش مصرف سوخت و بهبود عبور مرور شهری را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: این موضوع در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک پیش‌بینی‌شده و مصوبات لازم نیز از شورای ترافیک گرفته‌شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های فنی و مهندسی این طرح گفت: 20 متر عرض مسیر، 480 متر طول پل با احتساب رمپ‌ها است که در این پروژه 15 هزار مترمکعب بتن و 1600 تن میلگرد مصرف خواهد شد و در نهایت 1700 متر هم دیواره سازی خواهیم داشت و روگذر و کنارگذرها نیاز به 20 هزار مترمربع روکش آسفالت دارند.

حلوایی زاده از پیش‌بینی مسیر پارک اضطراری برای پل خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه بین شهرداری قم و سازمان توسعه و عمران شهرداری به ارزش 150 میلیارد تومان منعقدشده و تملکات این پروژه نیز حدود 300 میلیارد تومان برآورد شده است.