مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی:

بحران مخاطب در حوزه کتاب نداریم

مدیر عامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات گفت:مابه بحران مخاطب در حوزه کتاب اعتقاد نداریم و کتاب اقتصاد خود را همچنان حفظ کرده و در غیر این صورت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمی‌کردند.

مدیر عامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات گفت:مابه بحران مخاطب در حوزه کتاب اعتقاد نداریم و کتاب اقتصاد خود را همچنان حفظ کرده و در غیر این صورت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمی‌کردند.

به گزارش ستاد خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین، مجدالدین معلمی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دین در قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از چند سال وقفه در برپایی نمایشگاه کتاب دین، شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم که این امر موجب خرسندی است.

مدیر عامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: به نظر تبلیغات شهری و فضای مجازی در راستای اطلاع رسانی برپایی این نمایشگاه باید بیشتر از این می‌بود که در این صورت شاهد حضور بیشتر مخاطبان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب دین می‌بودیم.

معلمی بیان داشت: ناشران بزرگ باید استقبال بیشتری از نمایشگاه کتاب دین می‌کردند و به نظر می‌رسد جای حضور برخی از ناشران بزرگ که دارای کتاب‌های مردمی بسیاری هستند در این نمایشگاه خالی ست.

وی افزود: ما به بحران مخاطب در حوزه کتاب اعتقاد نداریم و باید عنوان داشت که کتاب اقتصاد خود را همچنان حفظ کرده و در غیر این صورت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمی‌کردند.

وی عنوان داشت: در سال‌هایی که درگیر موضوع کرونا بودیم از جمله کسب و کارهایی که افت نکرده بود و روند رشد خود را دنبال می‌کرد، حوزه کتاب و نشر فعال بود و ما در این سال‌ها شاهد افزایش عناوین کتاب‌ها بودیم، هرچند که تیراژ آثار کاهش یافته است.

مدیر عامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر ساله ۱۲۰ هزار عنوان کتاب و روزی ۳۳۰ عنوان کتاب به مرحله چاپ می‌رسد افزود: این آمار حجم فعالان عرصه چاپ کتاب را نشان می‌دهد و این امر بیانگر فعال بودن اقتصاد کتاب است.

معلمی عنوان داشت: افزایش نیافتن قیمت کتاب متناسب با تورم جامعه موجب آسیب رسیدن به موضوع اقتصاد کتاب شده است.

وی بیان داشت: در سال‌های اخیر تنوع خوبی در عناوین کتاب‌های دینی شاهد بودیم که حضور افراد دیگر در کنار انتشار کتاب همانند تصویر سازان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در روند نشر کتب دینی موجب تقویت آن شده است.

مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دنیای نشر کودک نسبت به گذشته شاهد رشد خوبی بوده است و برخی از انتشارات آثار بسیار خوبی در حوزه کودک و نوجوان دارند.