مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

نمایشگاه های کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش موثری دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب از بهترین راه های ترویج فرهتگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب از بهترین راه های ترویج فرهتگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش ستاد خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین، مهدی توکلیان ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب دین در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در حقیقت از جمله بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان داشت: اقشار مختلف مردم با حضور در نمایشگاه‌ها و خریداری کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش بسزایی دارند.

توکلیان با اشاره به به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی به خصوص در حوزه نشر و کتاب؛ موجب برانگیختگی فرهنگی جامعه خواهد شد و ماه مبارک رمضان نیز ظرفیت خوبی برای برپایی این نمایشگاه‌ها دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: هم اکنون۳ هزار و ۷۲۶ کتابخانه در سراسر کشور فعالیت دارند و ۷۵۰۰ کتابدار نیز آماده خدمت رسانی به اهالی کتاب هستند.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید با استاندارهای روز دنیا پیش برویم و خدمات بهتری به علاقمندان حوزه کتاب ارائه شود.

توکلیان گفت: در استان قم نیز هم اکنون تعداد ۲۴ کتابخانه در استان قم در فضایی فرهنگی به وسعت ۳۵ هزار متر مربع مشغول به فعالیت هستند و ۲۸ هزار نفر از شهروندان قمی نیز عضو کتابخانه های عمومی استان هستند که از این تعداد ۶۲ درصد آنان دانش آموزان می‌باشند.