حماسه مردم قم با حضور در راهپیمایی روز قدس

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم مومن، انقلابی و متدین شهر مقدس قم با حضور پرشور و خروشان در راهپیمایی روز جهانی قدس، حماسه‌ کم‌نظیر دیگری را رقم زدند.

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم مومن، انقلابی و متدین شهر مقدس قم با حضور پرشور و خروشان در راهپیمایی روز جهانی قدس، حماسه‌ کم‌نظیر دیگری را رقم زدند.

مردم ولایت مدار قم بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس که از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا مصلی قدس برگزار شد بار دیگر ضمن بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل، انزجار خود را از مستکبران عالم به خصوص رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار اعلام کرده و خواستار اتحاد امت اسلامی برای نابودی اسرائیل و رهایی فلسطین اشغالی از چنگال رژیم صهیونیستی شدند.

ساعت که به ۱۰ صبح روز جمعه ۲۵ فروردین ماه نزدیک می‌شد، حضور مردم انقلابی قم در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) که محل آغاز راهپیمایی روز قدس بوده بیشتر می‌شد و مردم روزه دار از نقاط مختلف شهر مقدس قم خود را به خیابان ارم می‌رسانند تا بار دیگر حضور خود در راهپیمایی روز قدس را ثبت کنند.

آغاز مراسم راهپیمایی با قرآئت آیاتی از کلام وحی همراه بود و پس از آن چند گروه سرود دانش آموزی سرودهای انقلابی اجرا کردند و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز به مداحی پرداخت تا بر شمار جمعیت افزوده شود.

تجمع کنندگان علاوه بر پرچم مقدس ایران اسلامی، پرچم‌های فلسطین بر دست داشتند و پرچم‌های گروه‌های مقاومت اسلامی از جمله حزب الله، نجبا، حشدالشعبی، فاطمیون و زینبیون نیز به چشم می‌خورد.

راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به صورت رسمی آغاز شد و خیل مردم روزه دار در مسیر خیابان ارم به سمت مصلای قدس میعادگاه نمازگزاران جمعه قدم گذاشتند.

در طول مسیر گروه‌های سرود دانش آموزی برای راهپیمایان سرودهای انقلابی اجرا می‌کردند و غرفه‌های نقاشی نیز برای کودکان و نوجوانان نیز برپا بود.

بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را به این مراسم آورده بودند تا آنان را از همین کودکی با آرمان قدس شریف و حمایت مظلومین فلسطین به عنوان نخستین مسئله جهان اسلام آشنا کنند.

در طول مسیر راهپیمایی نیز فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس طنین انداز بود.

شیعیان کشورهای آفریقایی نیز در حالی که تصاویر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را در دست داشتند در این راهپیمایی حضور یافته بودند و شعار دادن‌های با حرارت و سبک خاصی خودشان نگاه‌ها را به خود مجدوب کرده بود و بسیاری از افراد دیگر از نحوه شعار دادن آنها که پای بر زمین می‌کوبیدند و فریاد می‌زدند با گوشی‌های همراه خود فیلم می‌گرفتند.

شماری از ورزشکاران نوجوان و جوان نیز با بر تن داشتن لباس‌های رزمی در این راهپیمایی حضور یافتند و به اجرای برنامه‌های رزمی برای سایرین پرداختند.

در برخی از نقاط مسیر راهپیمایی نیز پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد تا اینگونه انزجار مردم قم از جنایات ایادی استکبار به نمایش گذاشته شود.

برخی از نوجوانان و کودکان کاردستی‌هایی که از تجهیزات نظامی همانند موشک ساخته بودند به این راهپیمایی آمده بودند.

آیت‌الله نوری‌همدانی: همه بدانند رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمرش قرار دارد

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در این راهپیمایی شرکت کرد و در جمع خبرنگاران گفت: امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر و وحدت و اتحاد دارند و امیدواریم با عنایت خداوند جبهه مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کنند و همه مسلمانان و همچنین آزادیخواهان جهان می‌بایست با وحدت و یکپارچگی از ملت فلسطین حمایت کنند و همگان باید بدانند رژیم صهیونیستی این روزها در پایان عمر خود قرار گرفته است و امیدواریم به فرموده امام راحل این غده سرطانی ریشه کن شود.

شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به همراه جمعی از بحرینی‌های مقیم قم نیز در این راهپیمایی حضور یافت.

آیت الله لاریجانی: آزادی قدس مسئله اول جهان است

آیت الله صادق آملی لاریجانی نیز که در راهپیمایی روز قدس قم شرکت کرده بود در حاشیه راهپیمایی روز قدس در قم در جمع خبرنگاران گفت: انتخاب روز قدس یکی از ابتکارات و روشنگری‌های امام خمینی (ره) بوده است و به برکت این روز شاهد حضور گسترده و عظیم امت اسلام در میدان هستیم و این روز قدس تا به امروز زنده نگه داشته شده است. و آزادی قدس مسئله اول جهان است و رهبر معظم انقلاب نیز در طی سالیان متمادی بر این مسئله تاکید کردند که روز قدس باید زنده بماند و مسئله اول جهان اسلام باشد و امید است حرکتی که ملت بزرگ و با بصیر ایران اسلامی در حمایت از ملت فلسطین و آزادی قدس شریف به راه انداخته‌اند در نهایت منجر به محو رژیم صهیونیستی و این غده سرطانی مبدل شود.

راهپیمایی مردم روزه دار قم در روز قدس در حالی مقارن با اذان ظهر و عصر به پایان رسید که بسیاری از راهپیمایان هنوز در ابتدای خیابان شهدا حضور داشتند.

آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز سخنران ویژه مراسم راهپیمایی روز قدس قم بود که در سخنانی با بیان اینکه امروز اتحاد جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد ابراز داشت: حضور گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی نشان دهنده پیروزی انقلاب اسلامی و امامین انقلاب در مسیر آرمان قدس شریف است.

وی ادامه داد: امروز جبهه استکبار نیز از درون در حال فروپاشی است و بسیاری از کشورهای غربی نیز مسیری بر خلاف آمریکا انتخاب می‌کنند جهان در حال فاصله گیری از آمریکا است.

بیانیه پایانی راهپیمایی روز قدس نیز قبل از ایراد خطبه‌های نماز جمعه قم توسط آیت الله اعرافی قرائت شد و خطیب جمعه قم نیز بخشی از خطبه‌های نماز جمعه را به موضوع فلسطین اختصاص داد و اظهار داشت: امروز موضوع فلسطین یا باید از مسیر انتخابات حل شود و یا اینکه راه جهاد و مقاومت تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

آیت الله اعرافی از کشورهای منطقه نیز خواست تا عادی سازی ورابط با رژیم صهیونیستی را رها کنند و در کنار مردم فلسطین قرار گیرند و از آزادی قدس شریف حمایت کنند.