وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

دستور رئیسی برای حضور زنان در ورزشگاه ها

وزیر ورزش و جوانان از دستور رئیس جمهور برای فراهم کردن مقدمات حضور زنان در ورزشگاه ها خبر داد.

وزیر ورزش و جوانان از دستور رئیس جمهور برای فراهم کردن مقدمات حضور زنان در ورزشگاه ها خبر داد.

سید حمید سجادی در نشست هماهنگی حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها در ابتدای سخنانش، تأکید رییس جمهور در خصوص توجه ویژه به حضور بانوان در استادیوم‌ها با حفظ کرامت آنها هنگام برگزاری رویدادهای مهم ورزشی را مورد توجه قرار داد.

در همین راستا وزیر ورزش و جوانان گفت: بنا بر دستور رییس جمهور، موظف هستیم از زمان بلیت فروشی، فراهم‌سازی وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی بانوان، پارکینگ‌ها، هدایت آنها به محل استقرار، نظافت سرویس‌های بهداشتی، آماده‌سازی نمازخانه‌ها، بوفه‌ها و نیروهای انتظامی با تاکید بر حفظ شأنیت آنها با دقت بررسی شود و اگر مشکلی هست با برنامه‌ریزی و تا زمان برگزاری رویدادها بهسازی شود.

وی در این ارتباط از  استادیوم آزادی به عنوان الگویی برای برگزاری رویدادهای فوتبال و حضور زنان نام برد و افزود: مسئولان دست اندرکار باید همه تلاش خود را به کار ببندند تا ضمن انجام تمام امور عنوان شده، فضایی پرنشاط و فرهنگی را برای حضور بانوان و خانواده‌ها مهیا کنیم.

سجادی با اشاره به برگزاری دو دیدار اخیر تیم ملی در ورزشگاه آزادی با حضور خانواده‌ها و بانوان ضمن قدردانی از مسئولان برگزار کننده، تجربه به دست آمده را مهم دانست و گفت: در این دو رویداد حدود ۲۵۰۰ بانو حضور داشتند و طی گزارشی که مطالعه کردم فضای خوبی را زنان و خانواده‌ها تجربه کردند. اساسا استادیوم آزادی فضایی بسیار دیدنی است و جمع کثیری از مردم علاقمند حضور و کسب تجربه برای مشاهده رویدادهای ورزشی از جمله فوتبال هستند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بهسازی ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این مسأله بسیار مهم است و باید با فرهنگسازی علاوه بر بهسازی محیط برای تماشاگران، توجه به محیط پیرامونی تبیین شود.

در جلسه هماهنگی حضور زنان در وررشگاه‌ها، با حضور وزیر ورزش و جوانان آخرین اقدامات ساماندهی حضور بانوان در اماکن ورزشی توسط معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، معاون توسعه ورزش بانوان، رییس مرکز حراست وزارت ورزش، رییس و نواب رییس (نبی و منظمی)، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مدیر ورزشگاه آزادی و رییس سازمان لیگ تبیین شد.