از احمدی نژاد چه خبر؟!

نزدیکان احمدی‌نژاد، دلیل غیبت وی را بیماری می‌دانند و سکوت عجیب و غریب او را با اشاره به اینکه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، توجیه و تفسیر می‌کنند!

نزدیکان احمدی‌نژاد، دلیل غیبت وی را بیماری می‌دانند و سکوت عجیب و غریب او را با اشاره به اینکه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، توجیه و تفسیر می‌کنند!

احمدی‌نژاد کجاست؟ این سوال آشنایی است که در سالهای اخیر در همه بزنگاه‌ها پرسیده‌ایم و هنوز هم می‌پرسیم. دلیلش هم این است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری خود، بارها و بارها با اظهارات و مواضع خود دست به حاشیه‌سازی زده و غوغا به پا کرده است. تقابل احمدی‌نژاد با برخی سیاسیون و چهره‌های شاخص به خصوص در قوه قضاییه، این شائبه را ایجاد کرده بود که او قصد دارد به رهبر اپوزیسیون تبدیل شود، سخنان و انتقادات تند و بی‌پروای او حتی در مواردی این گمانه را ایجاد کرد که وی به فکر عبور از نظام سیاسی موجود و جا پیدا کردن برای خود در فردای این عبور است.

رویکرد احمدی‌نژاد در بزنگاه‌های سیاسی سالهای اخیر اما نشان داده که انگار آن گمانه‌ها چندان هم جای پرداختن نداشته است. چراکه سخنان تند و تیز وی در مواقع بدون جنجال بوده و هر وقت که بحبوحه‌ای رخ داده، احمدی‌نژاد هم چنان ساکت شده که همه پرسیده‌اند، او کجاست؟

در فقره اخیر یعنی شلوغی و ناآرامی‌هایی که بعد از مرگ مهسا امینی در کشور ایجاد شد نیز احمدی‌نژاد مثل قبل عمل و سکوت پیشه کرد. اکنون اما انتشار عکس‌هایی از محمود احمدی‌نژاد پس از ۷ماه، از بازگشت دوباره او به فضای خبری کشور حکایت می‌کند.

این عکس‌ها درحالی منتشر شده است که درچند ماه گذشته خصوصا پس از انتصاب مجددش در مجمع تشخیص و حوادث اخیر درکشور خبری از او منتشر نشده بود. ازهمین‌رو شایعات زیادی درباره دلایل غیبتش مطرح بود. داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد دلیل این غیبت را بیماری او اعلام کرده است.

آنطور که دنیای اقتصاد به نقل از وی نوشته: احمدی‌نژاد نمی‌خواهد در مورد این مسائل موضع بگیرد چون به هرحال او عضو مجمع تشخیص است و با توجه به اینکه حکمش از طرف مقام معظم رهبری صادرشده نمی‌خواهد خارج از نظام موضع بگیرد، به همین دلیل ترجیح داده سکوت کند.

داوری همچنین تاکید کرد که فیلم‌هایی هم که درحال حاضر در فضای مجازی پخش می‌شود، مربوط به سال‌های قبل از ۱۴۰۰ است. اما یک روزنامه‌نگار می‌گوید:  او همیشه یا رئیس‌جمهور‌ بوده یا عضو مجمع و به هرحال یک مسوولیتی در نظام داشته و هیچ‌وقت شهروند عادی نبوده است.  احمدی‌نژاد همیشه بازی خود را در زمین سیاست دارد.