آیت الله سعیدی تاکید کرد؛

ساخت و سازها بر اساس ضوابط نظام مهندسی باشد

امام جمعه قم گفت: در حادثه ریزش ساختمانی در آبادان عبرت‌هایی وجود دارد که باید بدان ها توجه شود و ساخت و سازها باید بر اساس ضوابط نظام مهندسی باشد و با متخلفان برخورد شود.

امام جمعه قم گفت: در حادثه ریزش ساختمانی در آبادان عبرت‌هایی وجود دارد که باید بدان ها توجه شود و ساخت و سازها باید بر اساس ضوابط نظام مهندسی باشد و با متخلفان برخورد شود.

به گزارش  مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: مکتب امام جعفر صادق (ع) استمرار مکتب اسلام ناب محمدی است و در دوران حیات آن حضرت شورش‌ها و آشوب‌های پی در پی وجود داشته و از سویی رواج شبهات اعتقادی و اندیشه‌های متناقض فلسفی و کلامی در جامعه اسلامی حاکم بود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان داشت: مکتب امام جعفر صادق (ع) در واقع مکتب عقلانیت در برابر ساده انگاری و مکتب اخلاق و عرفان اسلامی در برابر مکتب‌های انحرافی بود و امام صادق (ع) با زنده نگه داشتن عاشورا و برپایی مجالس عزاداری برای سیدالشهدا علیه السلام احیاگر اهل بیت (ع) بود.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فتح خرمشهر را عامل نجات ملت برشمرد و جهاد و از خودگذشتگی و اخلاص را عوامل پیروزی در آزاد سازی خرمشهر دانستند.

برای فتح خرمشهرها باید خود را آماده کنیم‌

وی افزود: امروز نیز مانند آن دوران نیازمند مجاهدت و اخلاص هستیم و این بیانات رهبر معظم انقلاب توصیه به همگان بوده است که برای فتح خرمشهرها باید خود را آماده کنیم‌.

آیت الله سعیدی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به نمایندگان توصیه کردند در غزل و نصب‌های منطقه خود دخالت نکنند و تفکیک قوا وظایف را در این موضوعات مشخص کرده است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به فرو ریختن ساختمان ده طبقه در آبادان بیان داشت: در این حادثه ناگوار عده‌ای از هموطنان ما کشته و عده‌ای نیز مصدوم شدند و رهبر معظم انقلاب با پیامی به مسئولان امر دستور رسیدگی به وضعیت این حادثه و برخورد عبرت آموز با کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده و مقصر بودند صادر کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: در این حادثه عبرت‌هایی وجود دارد که باید بدان توجه شود که ساخت و سازها باید بر اساس ضوابط نظام مهندسی باشد و با افرادی که مسیری خارج از روند قانونی را طی می‌کنند می‌بایست برخورد شود و معیارهای فنی طبق قوانین در ساخت و سازها باید رعایت شود و تخلف از آنان جایز نیست.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در قم بیان داشت: این کنگره با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رئیس جمهور برگزار شد و هدف از برگزاری کنگره نیز تبیین راه و رسم شهدای روحانی بوده است و روحانیت به بهانه برگزاری این کنگره با شهدا بار دیگر تجدید بیعت کردند.

پیشتازی روحانیت در تمامی عرصه‌ها

آیت الله سعیدی عنوان داشت: روحانیت در تمامی عرصه‌ها به خصوص در پیروزی انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس و کمک به محرومین همواره پیشتاز خدمت به مردم و محرومین بوده و در حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله و کرونا در خط مقدم خدمت به مردم قرار داشته است و تخریب‌ها و شایعه پراکنی دشمنان نسبت به روحانیت راه به جایی نخواهد فرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در ادامه ابراز داشت: دولت در مسیر رفع مشکلات مردم و کنترل گرانی‌های افسارگسیخته با مشورت کارشناسان امر اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) بیان داشت: حضرت معصومه (س) هم عالمه و هم مجاهده است و روز میلاد حضرت و دهه بصیرت فرصت خوبی برای جهاد تبیین است و دختران عصر امروز نیز می‌توانند با الگو قرار دادن آن حضرت تمدن ساز شوند.