حجت‌الاسلام مظفری:

میراث بزرگ اسلامی ثمره خون شهدا و رهبری حکیمانه نظام اسلامی است

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: فداکاری‌های شهدا و علمای اسلام و رهبری‌های حکیمانه نظام اسلامی موجب شده است اصل دین به عنوان میراث بزرگ اسلامی به دست نسل امروز برسد.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: فداکاری‌های شهدا و علمای اسلام و رهبری‌های حکیمانه نظام اسلامی موجب شده است اصل دین به عنوان میراث بزرگ اسلامی به دست نسل امروز برسد.

به گزارش «روزنامه گویه » به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: از اداره کل اوقاف استان قم به خاطر برگزاری این یادواره که نقش مهمی در گرامیداشت شهدا و پاسداشت فرهنگ شهادت دارد تشکر می‌کنیم.

وی افزود: علما و بزرگان زیادی در طول تاریخ تلاش و مجاهدت کردند تا اصل دین اسلام به دست ما برسد و اکنون بعد از گذشت 43 سال، توفیق خدمت به نظام اسلامی نصیب مسئولان فعلی شده، نظامی که بر پایه فداکاری‌های شهدا و رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب به پیروزی رسید و تثبیت شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی عنوان کرد: همه این بزرگان خون خود را فدا کردند تا احکام اسلامی به درستی اجرا شوند.

وی علمای اسلام را تالی تلو ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه، تالیف کتب ارزشمند دینی به ویژه کتاب‌های فقهی و مجاهدت در راه اسلام و قرآن، کارهای ویژه‌ای است که ثانیه ثانیه عمر علمای اسلام برای آنها هزینه شده است.

مظفری گفت: مراجع عظام تقلید و علمای اسلام در آسایش و رفاه زندگی نکردند بلکه با مشقت و سختی فراوان، به این نتایج دست یافتند و برخی از آنها جانشان را بر سر این کار گذاشتند و اینجاست که در روایت می‌خوانیم «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» و امروز حوزه علمیه قم سرآمد و تداوم این حرکت عظیم علمی و مجاهدت سیاسی و اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان قم تصریح کرد: حوزه قم در کنار دیگر حوزه‌های علمیه شیعی در ایران و خارج از ایران تلاش می‌کنند با تربیت شاگردان و سربازان امام صادق علیه السلام، از میراث بزرگ فقهی و علمی تشیع پاسداری کرده و برای ادامه این مسیر، طلابی را در شأن و تراز مکتب اهل بیت علیهم السلام آماده ورود به میدان کنند.

وی امام خمینی(ره) را یکی از محصولات ممتاز حوزه‌های علمیه شیعی برشمرد و افزود: ایشان با رهبری انقلاب اسلامی، موجب تغییراتی جهانی شدند و این همه برکت و ثمره مثبت را برای جهان اسلام به ارمغان آوردند.

مظفری با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی و مراجع عظام تقلید هم محصول حوزه علمیه قم بوده‌اند گفت: اگر روزی علی بن بابویه قمی و فرزندش شیخ صدوق، آثار حدیثی و فقهی بزرگی را به رشته تحریر درآوردند و منبع عظیمی برای حوزه‌های علمیه به وجود آوردند، امروز هم مراجع تقلید در همان مسیر گام بر می‌دارند و طلاب علوم دینی هم برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: 500 آیه متقن قرآن به آیات الاحکام مشهور هستند که همه قوانین در آنها ذکر شده البته باید گفت همه آیات قرآن احکامی در خود دارند و باید از همه آنها برای داشتن برنامه‌ای مدون و منظم برای زندگی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه چندین هزار عنوان و جلد کتاب راجع به سنت و روایت توسط علمای شیعه نوشته شده است گفت: در ارتباط با حقوق مدنی و اجتماعی نیز کتب فراوانی وجود دارد و بر خلاف عقیده برخی که می‌گویند علما فقط راجع به احکام طهارت و نجاست کتاب نوشته‌اند، حقیقت چیز دیگری است.

مظفری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک حوزه‌های علمیه به مسئولان جمهوری اسلامی با توسعه فقه حکومتی خاطرنشان کرد: دولتمردان و مسئولان قوه قضائیه وظایف سنگینی بر عهده دارند که شامل فهم درست احکام اسلامی و اجرای صحیح آنهاست و اگر مشکلی وجود دارد در یکی از این دو بخش است.