صید ۱۶ مدال در ۱۰۰ روز ابتدایی سال توسط کشتی گیران قم

رئیس هیات کشتی استان قم گفت: با گذشت ۱۰۰ روز از سال ۱۴۰۱ کشتی گیران قم موفق به کسب ۱۶ مدال آسیایی، بین المللی، قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد، فرنگی و آلیش شدند.

رئیس هیات کشتی استان قم گفت: با گذشت ۱۰۰ روز از سال ۱۴۰۱ کشتی گیران قم موفق به کسب ۱۶ مدال آسیایی، بین المللی، قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد، فرنگی و آلیش شدند.

هادی علیایی در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: کشتی گیران قمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون موفق به کسب ۱۶ مدال در عرصه های مختلف ملی و بین‌المللی شده اند که از این تعداد ۱۱ مدال آسیایی و بین المللی بوده و ۵ مدال قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که در نوع خود یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

وی افزود: ۳۴ مدال سهم کشتی گیران قم در سال۱۴۰۰ در میادین مختلف بوده؛ آماری که در حال حاضر شاهد آن هستیم نشان از به ثمر نشستن تلاش های جامعه کشتی و مربیان در سنوات گذشته است.

رئیس هیات کشتی استان قم اظهارداشت: تعداد ۴۶ ورزشکار قمی در اردوهای مختلف تیم ملی حضور دارند که سهم کشتی از این تعداد ۲۱  ورزشکاراست که نشان از افزایش کمی و همچنین کیفی کشتی استان قم است.

وی افزود: حرکت روبه رشد کشتی استان قم در طول سالیان اخیر امروز به گونه ای به بار نشسته که در تمامی رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته فرنگی، استان قم اردو نشین در تیم های ملی دارد.

علیایی ادامه داد: کشتی قم در حال حاضر در رده سنی نونهالان دارای دو عضو تیم ملی ، در رده سنی نوجوانان یک اردو نشین، در رده جوانان سه کشتی گیر و یک مربی و در رده بزرگسالان دو ملی پوش دارد.

وی افزود: در رشته کشتی آزاد هم شاهد بروز و ظهور کشتی گیرانی هستیم که در مسابقات مختلف کشوری خوش درخشیدند و صاحب سکوهای کشوری شدند که نتیجه آن نیز حضور نمایندگانی از استان قم در اردوهای رده سنی نونهالان و نوجوانان بوده که امید به تداوم آن داریم.

رئیس هیات کشتی استان قم گفت: تیم کشتی فرنگی قم به عنوان با سابقه ترین تیم کشتی کشور در لیگ کشوری است و امسال نیز در صدد حضور در این لیگ هستیم که البته امیدواریم موانع مالی موجب عدم حضور تیم قم در این رویداد نباشد.

وی افزود: تعداد بیمه شده ورزشی کشتی استان قم در سال های گذشته ۱۷۰۰ نفر بوده که مربوط به قبل شرایط کرونایی است اما در حال حاضر شاهد عدد رو به رشد ۱۸۵۰ نفر هستیم.

علیایی ادامه داد: اگر امروز باغ و مزرعه ورزش کشتی استان قم سرسبزو چشم نواز است نتیجه داشتن ریشه های پرقدرت و قوی است که همان پیشکسوتان هستند.

وی در پایان افزود: قم تنها دارای دو سالن کشتی است که یکی از آن‌ها سالن کشتی مرحوم سلطانی نژاد واقع در مجموعه ورزشی تختی است و دیگری خانه کشتی مجموعه ورزشی جواد الائمه است.