مدیرکل غله قم:

۹۹ درصد مطالبات گندمکاران قمی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران قمی که محصول خود را در قالب خرید تضمینی تحویل داده‌بودند، پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۹۹ درصد مطالبات گندم‌کاران قمی که محصول خود را در قالب خرید تضمینی تحویل داده‌بودند، پرداخت شد.

سعید محمدی بیان کرد: در همین رابطه تاکنون ۱۰ هزار و ۱۰۰ تُن گندم در قالب یکهزار و ۳۱۰ محموله به مراکز خرید تضمینی استان تحویل شد.
وی تاکید کرد: ارزش کل گندم‌های خریداری شده، بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که ۹۹ درصد آن به حساب گندمکاران گرامی استان واریز شده‌است و آن یک درصد باقی‌مانده نیز به زودی و طی‌ روزهای آینده پرداخت می‌شود.

وی افزود: امسال هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت ۱۰ هزار ۵۰۰ تومان به‌علاوه یکهزار تومان مبلغ تشویقی از کشاورزان خریداری شد.
محمدی گفت: تلاش کردیم در جریان فرآیند خرید تضمینی محصولات کشاورزی ، با پیگیری‌های مستمر اداره کل غله و خدمات بازرگانی و همچنین مساعدت استاندار قم، پرداخت مطالبات کشاورزان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت مناسب ذخیره‌سازی گندم درقم، بیان داشت: روند ذخیره سازی گندم در استان  با رعایت استانداردهای تعیین شده صورت می‌گیرد و کیفیت گندم‌ها تا زمان مصرف به صورت مستمر کنترل می‌شود.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.