مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» قم اظهار کرد:

تشریح اقدامات ایجابی برای اصلاح پوشش بانوان بدحجاب

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم با بیان اینکه بهبود وضعیت حجاب نیازمند اقدامات ریشه‌ای و ایجابی است افزود: «قرارگاه ۱۹ دی» در حال انجام اقداماتی در حوزه خانواده، سبک‌زندگی و اصلاح روابط بین اعضا خانواده است تا بتوان رفع گره‌های ذهنی و اصلاح پوشش را ابتدا از خانواده‌ها رقم زد.

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم با بیان اینکه بهبود وضعیت حجاب نیازمند اقدامات ریشه‌ای و ایجابی است افزود: «قرارگاه ۱۹ دی» در حال انجام اقداماتی در حوزه خانواده، سبک‌زندگی و اصلاح روابط بین اعضا خانواده است تا بتوان رفع گره‌های ذهنی و اصلاح پوشش را ابتدا از خانواده‌ها رقم زد.

مهدی علی‌بابایی مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم در گفتگو با فارس در قم عنوان کرد: بد‌حجابی در ایران با تلاش بیش از سی ساله دشمن در قالب جنگ شناختی شکل گرفته، یعنی پله پله در حوزه ذهنیت و باور برخی افراد نفوذ کرده که امروز مشاهده می‌شود برخی زنان خود را کف خیابان عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت حجاب نیازمند اقدامات ریشه‌ای و ایجابی است افزود: «قرارگاه ۱۹ دی» در حال انجام اقداماتی در حوزه خانواده، سبک‌زندگی و اصلاح روابط بین اعضا خانواده است تا بتوان رفع گره‌های ذهنی و اصلاح پوشش را ابتدا از خانواده‌ها رقم زد.

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم مطرح کرد: «شبکه سبک‌زندگی خانه سبز» با اهداف متعددی از جمله اصلاح وضعیت حجاب و عفاف راه‌اندازی شده است و در قالب کارگاه‌های آگاه‌سازی و جلسات مشاوره فردی برای تعیین جایگاه پدر و مادر در خانواده، اصلاح روابط میان اعضا، نقش خانواده در تربیت فرزند و … فعالیت دارد.

علی‌بابایی اضافه کرد: کارگاه‌های «خانه سبز» در محله‌های مختلف قم در حال برگزاری است و حجم آن روزانه افزایش می‌یابد؛ سعی بر این است که اختلال‌های ایجاد شده در نظام خانواده‌ را بتوان به مرور اصلاح کرد.

وی تشریح کرد: تذکر زبانی، راه‌اندازی کافه گفت‌وگو در اتوبوس‌های سیار به منظور پاسخگویی به پرسش‌ها و رفع نقاط کور ذهنی، برگزاری گعده‌های دخترانه برای تبیین ابعاد مختلف مسئله، برپایی میزهای مهربانی و برپایی میزهای مشاوره در محله‌های مختلف قم از دیگر اقداماتی است که «قرارگاه ۱۹ دی» در راستای توسعه حجاب اسلامی در جامعه انجام می‌دهد.

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم بیان کرد: اجرای طرح «آرامش اجتماعی» در بوستان‌های قم با محوریت ممنوعیت سگ‌گردانی، اجرای موسیقی زنده و در عوض استقرار گروه‌های ترویجی و تبلیغی به منظور پیشبرد امور فرهنگی و همچنین هیات امنایی کردن برخی بوستان‌های بزرگ برای ساماندهی بیشتر مسائل فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شهرداری قم طرح بومی «شهربانو» را ارائه کرده و در حال اجرای آن است افزود: از برخی دستگاه‌های دیگر مانند اداره ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی نیز خواسته شده است که طرح‌های بومی خود را برای اجرایی شدن در سازمان‌های مرتبط با خود در سطح استان ارائه دهند.

بابایی عنوان کرد: برای برگرداندن نوجوانان و جوانانی که در جنگ نرم آسیب دیده‌اند به دامن خانواده و جامعه باید اقدامات هوشمندانه و اثرگذار به مرور جاری شود.

کوچکترین اقدامات در راستای تببین جنبه‌های مهم علمی، روانشناختی، خانوادگی، دینی و اجتماعی رعایت «حجاب و عفاف» و اقناع عمومی اگر در سال‌های آغازین بروز بدحجابی صورت می‌گرفت امروز نیاز به صرف این حجم از وقت، انرژی، هزینه، نیرو و … برای اصلاح این مسئله نبود.

امروز اگر مسوولان و مردم دوشادوش یکدیگر برای درمان این آسیبی که به جان حیات طیبه پایتخت اسلام افتاده است نکوشند، بی‌شک مجبور به پرداخت هزینه‌هایی بیشتر از اکنون خواهند بود.