مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

تقاطع غیرهمسطح قم به ورجان اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از بهره برداری تقاطع غیرهمسطح قم به ورجان تا اوایل سال آینده خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از بهره برداری تقاطع غیرهمسطح قم به ورجان تا اوایل سال آینده خبر داد.

محمد صادقی پیش از ظهر جمعه در بازدید استاندار قم از طرح‌های عمرانی شهرستان کهک، آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان طبق زمان‌بندی انجام‌شده در حال اجراست و به‌زودی نخستین واحدهای این طرح به مردم واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، احداث تک‌واحدی از نقشه‌های اجرایی اراضی ۵۶۰ هکتاری حذف‌شده است، تصریح کرد: قیمت تمام‌شده این واحدهای مسکونی به‌زودی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر کهک را مورد توجه قرار داد و افزود: ۳۰ هکتار برای احداث این واحدها اختصاص یافته است و کهک تنها شهرستانی بوده که ثبت‌نام آن در سامانه باز شده است و می‌توانیم تا احداث ۱۰۰۰ واحد در کهک ثبت‌نام داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه سامانه ثبت‌نام برای شهر کهک تا زمانی که تکمیل ظرفیت شود، باز خواهد بود، عنوان کرد: پالایش افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز آغاز و در حال تزریق اراضی برای احداث واحدها برای آنان هستیم.

صادقی در ادامه با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی روستای ورجان، خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت تعلل‌ها و تأخیر در زمان‌بندی‌ها در احداث پل این تقاطع، هزینه اجرای این پل به ۲۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به بازنگری طرح این تقاطع غیرهمسطح گفت: به‌منظور کاهش گره‌های ترافیکی آینده این طرح، پروژه مورد بازنگری قرار گرفت و در شورای ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت؛ مدت‌زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه بوده که امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه برای احداث این تقاطع پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آن با قدرت در حال اجراست، یادآور شد: ۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد این تقاطع بوده که با تعدیل حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.