معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تاکید کرد:

اختصاص اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری برای پروژه‌های مهم شهری

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان برکات بسیاری داشت، عنوان کرد: بحث زمین‌های ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان که برای بافت فرسوده اختصاص‌یافته است، یکی از این برکات بوده که می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان برکات بسیاری داشت، عنوان کرد: بحث زمین‌های ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان که برای بافت فرسوده اختصاص‌یافته است، یکی از این برکات بوده که می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، سید مهدی قریشی در دیدار مردمی مسئولین استانی و شهری در مساجد سطح استان که به مناسبت هفته دولت، در مسجد ابوالفضل(ع) خیابان امام موسی صدر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: منطقه ۷ میزبان زوار حضرت معصومه(س) است.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان برکات بسیاری داشت، عنوان کرد: بحث زمین‌های ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان که برای بافت فرسوده اختصاص‌یافته است، یکی از این برکات بوده که می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با بیان اینکه در این سفر ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص‌یافته است، مطرح کرد: ۱۸۱ طرح در هفته دولت با استفاده از بخشی از این اعتبار افتتاح‌شده است.

وی با اشاره به مشکل خانه‌های زیر دکل در سکونتگاه‌های غیررسمی، خاطرنشان کرد: در گذشته بحث تملک و تخریب این خانه‌ها مطرح بود، ولی به دلیل اینکه هزینه تملک این خانه‌ها برای خانه‌دار شدن مجدد ساکنین آن‌ها کافی نبود، با رایزنی‌های انجام شده مقرر گردید دکل‌ها جمع‌آوری شوند.

قریشی از دیگر پروژه‌های استان ازجمله جمع‌آوری ریل‌های متروکه، بهسازی آسفالت جاده جعفریه، جاده ورجان-کهک یاد کرد و افزود: در این دولت رویکرد خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد و این دیدارهای چهره به چهره نیز در راستای احصای مشکلات مردم است.

وی با تأکید بر اینکه سفر دوم رئیس‌جمهور به استان نیز به‌زودی اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: مشکلاتی که در توانمان خواهد بود را رفع خواهیم کرد و اگر مشکلی فراتر از توان استان باشد، در این سفر آن را پیگیری خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های استان بسیار است، یادآور شد: امروز رویکرد دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است و در هفته دولت نیز یک مورد کلنگ زنی نیز نداریم.

وی با بیان اینکه برای حل برخی از موضوعات به اعتبار نیاز نیست، ابراز کرد: در موارد بسیاری تنها عزم رسیدگی به مشکلات و حل آن‌ها باید وجود داشته باشد.

قریشی با اشاره به اینکه استان قم یک استان زائرپذیر است، بیان کرد: این نوید را به مردم می‌دهیم که موضوع فرودگاه قم در همین دوره دولت سیزدهم به ثمر خواهد نشست.

لزوم همکاری دستگاه‌ها با شهرداری قم برای جذب سرمایه‌گذاری

همچنین ابراهیم معتمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در شهر قم اظهار داشت: پروژه‌هایی که با همکاری بخش خصوصی در شهر انجام‌شده، با هماهنگی خوبی بین شورای شهر و شهرداری بوده است.

وی هماهنگی بین مدیریت شهری و استانی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پروژه‌های خوبی در شهر با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و شهرداری در این حوزه توانسته موفق و هماهنگ با سایر ارگان‌ها عمل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: برای افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در توسعه شهر، نیازمند درک مشترکی با موضوع سرمایه‌گذاری هستیم و باید به سرمایه‌گذار به‌عنوان شریک نگاه کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار تنها پیمانکار نبوده و در صورت موفقیت این پیروزی برای همه بوده و در صورت شکست نیز، همه در این امر دخیل هستیم و خوشبختانه امروز بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری در شهر فراهم‌شده است.

معتمدی همکاری همه ارگان‌ها را در افزایش درآمد پایدار مهم خواند و تصریح کرد: امروز میراث فرهنگی همکاری خوبی با شهرداری داشته و امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز در جذب سرمایه‌گذار و منابع مردمی فعال و پویا عمل کنند.