رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم مطرح کرد؛

تاکید مقام معظم رهبری همواره نسبت به علم‌آموزی و تحصیل بانوان

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به علم‌آموزی و تحصیل بانوان تاکید داشته‌اند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به علم‌آموزی و تحصیل بانوان تاکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی پنجشنبه 17 شهریورماه درآیین تودیع و معارفه مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور، تأسیس حوزه علمیه خواهران را شجره طیبه یادکرد و افزود: پس از شکل‌گیری حوزه علمیه قم شاهد توسعه و راه‌اندازی این نهادهای علمی موضوعی در کشورهای دیگر جهان هستیم.

وی ادامه داد: برای تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه اسناد بالادستی، ساختار و اساسنامه حکیمانه‌ای تدوین‌ شده که عمل به آن‌ها می‌تواند جایگاه این نهاد علمی را به مطلوبیت موردنظر برساند.

محمدی عراقی با اشاره به اهمیت اندیشه‌ورزی زنانه، در امور مربوط به زنان و اجتماع، یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره نسبت به علم‌آموزی و تحصیل بانوان تاکید داشته‌اند.

وی اظهار داشت: قم مرکز علوم اسلامی و نشر معارف اهل‌بیت(ع) می‌باشد و شایسته است تا بانوان نیز در این جایگاه، نقش و سهم خود را به‌خوبی ایفا کنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری درقم بیان کرد: سند مهندسی علمی و توسعه‌ای باید برای مدارس علمیه خواهران تدوین و سیاست‌های پیش رو به‌درستی در آن سنجیده شود؛ توسعه کمی حوزه‌های علمیه از مواردی است که باید در این سند بررسی شود.

محمدی عراقی، دقت نظر در گزینش را مورداشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: باید سازوکاری در گزینش حوزه‌های علمیه نهادینه شود که افراد با ضریب هوشی بالا بتوانند وارد آن شوند، همچنین تدوین علوم و رشته‌های تدریسی باید بر اساس اولویت‌ها باشد.

وی بیان داشت: رشته‌های تدریسی حوزه علمیه خواهران باید جنبه عملیاتی داشته باشد و از تحمیل برخی واحدهایی که کارایی زیادی ندارد، خودداری شود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری درقم، ضرورت تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تحلیل و پردازش داده‌ها مساله‌ای است که متفکران جهانی روی آن حساب ویژه بازکرده‌اند و در این شرایط لازم است تا محتوای علمی کارآمدی در خصوص شبهات زن و خانواده تهیه شود.