مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری:

شهر قم می‌تواند به نمایشگاه دائمی ایثار و شهادت تبدیل شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه تابلوهای هوشمند معابر می‌توانند شهر را به نمایشگاه دائمی ایثار و شهادت تبدیل کنند گفت: در جریان اقدامات مرتبط با کنگره شهدای استان قم باید از تمام ابزارهای فناورانه استفاده کنیم. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه تابلوهای هوشمند معابر می‌توانند شهر را به نمایشگاه دائمی ایثار و شهادت تبدیل کنند گفت: در جریان اقدامات مرتبط با کنگره شهدای استان قم باید از تمام ابزارهای فناورانه استفاده کنیم. 

مهدی کلانترزاده در جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره شهدای استان قم که در شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی بر اساس یک‌رویه منظم و هماهنگ بین همه ارگان‌ها اظهار داشت: با تصویب طرح تبلیغات کارها به ادارات و ارگان‌ها ابلاغ‌شده و باید نسبت به وظایفی که برای هر دستگاه مشخص می‌شود، متعهد باشند.

وی به لزوم ایجاد فضایی باز برای اطلاع‌رسانی افزود: امروز باید بر اساس فناوری روز و همه ابزارهای روز دنیا اطلاع‌رسانی کنگره را انجام داد و خود را محدود نکنیم و حتی از سر در مدارس و کلاس‌های دانشگاه نیز به‌عنوان یک محل تبلیغات محیطی استفاده کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم تصریح کرد: باید با یک دید باز به ابزار اطلاع‌رسانی نگاه کنیم و ظرفیت‌های شهر را به‌خوبی شناسایی کنیم و از آن بهره‌مند شویم؛ با این نگاه هر نفر و هر مکانی مانند فروشگاه‌ها نیز در کنار مساجد می‌توانند در اطلاع‌رسانی سهیم باشند.

وی فراموشی افراد و فرصت‌های تبلیغی را یکی از چالش‌های حوزه فرهنگ دانست و بیان کرد: باید برای اجرای کنگره شهدای استان دغدغه‌ها و منویات رهبری را در نظر داشته باشیم.

کلانترزاده انتظارات مقام معظم رهبری در مورد شهر قم را یادآوری کرد و گفت: امروز خلأهایی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته و با بررسی شبهاتی که دشمنان در مورد شهدا و هویت شهر ایجاد می‌کنند، آگاهانه در این حوزه حرکت کنیم.

وی به استفاده از حوزه‌های مختلف هنری و هنرمندان در این حوزه تأکید و خاطرنشان کرد: باید مشارکت مردمی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزایش داده و با ایجاد انگیزه و اشتیاق در معرفی شهدا حرکت‌های مردمی را در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ابراز کرد: مساجد،‌ مدارس، دانشگاه‌ها‌، امامزادگان، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، گلزار شهدا، حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بوستان‌ها ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانیم استفاده کرده و مردم را درگیر کارهای فرهنگی کنیم.

وی به ساخت تابلوهای معابر به صورت هوشمند و مجهز به رمزنگار اشاره کرد و گفت: امروز تقریباً ۶۰۰ تابلو مجهز به رمزنگار در شهر نصب‌شده که می‌توانیم از آن به‌عنوان نمایشگاه و سینما در مسیر معرفی شهدا و علما استفاده کنیم.

کلانترزاده ادامه داد: باید حرم مطهر و مکان‌های خاص به یک تریبون ویژه‌ برای کنگره شهدا تبدیل شود. همچنین از هنرمندان باید به‌صورت ویژه استفاده کرده و کلیپ‌های هدفمند ساخته‌شده و اکران شود؛ در این مسیر به یک وحدت رویه نیز نیازمند هستیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای هر برنامه باید نظارت و پایش انجام‌شده و در کنار کمیته‌های اداری کمیته مردمی را نیز تشکیل دهیم و با حضور خانواده شهدا در این فضا فعالیت کنیم.